• 010 - 888 54 07

Batterier till hörapparater hos Audika Farsta Centrum

Karlandaplan 6, plan 2, Farsta - Visa på karta

Batterier till hörapparater

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos oss på Audika Farsta Centrum kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa batterier i Audikas webbshop www.hörselbutik.se. Vi erbjuder batterier till reducerade priser.

Nyhet! Nu erbjuder vi även laddningsbara batterier och batteriladdare. Fråga oss om dessa passar din modell av hörapparat!

För att spara på batterierna, kom ihåg att stänga av hörapparaten när den inte används!

Hur ofta behöver man byta batteri?

Ett batteri räcker 5-7 dagar om hörapparaten används dagligen. Du hör två ljudsignaler när det är dags att byta batteri, och ljudet upprepas tills batteriet tar slut och hörapparaten stängs av. Innan det sker hör du fyra ljudsignaler som indikerar att hörapparaten har slutat att fungera.

Välkommen att köpa nya batterier till hörapparater hos oss på Audika i Farsta eller på www.hörselbutik.se!

Informationen uppdaterades 20 februari 2020 av Vården.se

Om Audika Farsta Centrum

Välkommen till Audika i Farsta Centrum!

Vi är experter på hörsel. Hos oss arbetar legitimerade audionomer med målet att du ska höra så bra som möjligt. Audika Farsta ligger i Farsta Centrum. Du hittar oss i Läkarhuset på plan 2. Enklast är att använda ingången; Farstagången 32.

Vad kan vi hjälpa dig med?

Audika Farsta Centrum erbjuder hörselundersökningar samt utprovning och service av hörapparater och andra hörselhjälpmedel. Du som behöver höra bra på jobbet kan även få hjälp med arbetsplatsanpassningar och formgjutna hörselskydd.

Vi arbetar på uppdrag av Region Stockholm med utprovning av hörapparater vid så kallad primär hörselrehabilitering. Du behöver ingen remiss för att komma till oss och hörselundersökningen kostar 100 kr (frikort gäller, gratis för dig över 85 år).

Primär hörselrehabilitering är en del av ”Vårdval hörsel” som innebär att landstinget ger privata kliniker i uppdrag att utföra hörselvård. I Stockholm finns även ”Fritt val” som innebär att du kan välja att prova ut hörselhjälpmedel ur Audikas privata sortiment och använda en så kallad hörselcheck (rekvisition) för delar av kostnaden.

Drop-in för serviceärenden

Du som är hörapparatsanvändare kan få hjälp med enklare serviceärenden helt utan att boka tid. Läs mer här!

Tid: 14.45-16.00
Dag: tisdagar

Om Audika

Prova i lugn och ro

Oavsett om du lånar hörapparat från Region Stockholm eller köper hörapparat ur Audikas privata sortiment får du 30 dagars provperiod så att du har tid att prova och vänja dig vid hjälpmedlen. Dessutom har du 3 års reklamationsrätt.

Kontakta oss gärna om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 20 februari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Farsta Centrum

Hörseltest hos Audika Farsta Centrum

Första steget till en bättre hörsel är en hörselundersökning hos en av våra legitimerade audionomer. Besöket kostar 100 kr (frikort gäller, ...

Hörapparater hos Audika Farsta Centrum

På Audika Farsta Centrum erbjuder vi utprovning och anpassning av hörapparater. Vad är en hörapparat? En hörapparat är ett diskret hjä...

Batterier till hörapparater hos Audika Farsta Centrum

Hörseltest online hos Audika Farsta Centrum

På Audikas hemsida kan du testa din hörsel online. Det kan vara lämpligt för dig som aldrig gjort ett hörseltest tidigare, och vill få en in...

Karta - Karlandaplan 6, plan 2, Farsta

09:23 - 12 mar, 2019

09:23 - 12 mar, 2019

09:22 - 12 mar, 2019 skrev:

Mycket bra att ha dem i Farsta

17:09 - 07 sep, 2018

16:05 - 26 jul, 2018 skrev:

Personalen alltid på gott humör! Proffsiga, snabba och trevliga! Kommer gärna hit igen! Ett extra Tack till Jeanette och Julia!!

16:01 - 26 jul, 2018 skrev:

Provade hörapparater för första gången och jag måste säga att jag är positivt överraskad.

15:59 - 26 jul, 2018 skrev:

Jag är supernöjd med servicen på Audika! Man blir alltid bemött med ett leende! Tack!

06:45 - 07 maj, 2018 skrev:

Supernöjd!

• Fråga ställd 12:43 28 nov 2018

Kan man köpa hörapparats tex batterier odomskummgummiklädda som man sätter på hörapparatsdelen som ska vara i

Audika Farsta Centrum svarar:

Hej Lola, ja det kan du köpa på vår hörselklinik i Farsta. Du är varmt välkommen! Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik