• 010 - 888 54 07

Hörapparater hos Audika Farsta Centrum

Karlandaplan 6, plan 2, Farsta - Visa på karta

Hörapparater

På Audika Farsta Centrum erbjuder vi utprovning och anpassning av hörapparater.

Vad är en hörapparat?

En hörapparat är ett diskret hjälpmedel som förstärker ljud för att underlätta för personer med hörselnedsättning.

Det finns många olika typer av hörapparater för att kunna tillgodose olika sorters hörselnedsättningar. Vi på Audika erbjuder ett brett sortiment av hörapparater i alla prisklasser.

Prova ut hörapparat

Om du bestämmer dig för att prova ut en hörapparat rekommenderar vår audionom en modell som är lämplig för dina behov och din livssituation. Vid ditt andra besök anpassas hörapparaten efter din hörsel. Du får ta med den hem och prova i 30 dagar för att se om den passar dig. Vid ditt tredje besök utvärderar vi tillsammans hur du hör med hörapparaten och justerar inställningarna vid behov.

Att prova ut en hörapparat ur landstingets sortiment kostar 600 kr som är landstingets förskrivningsavgift. Du lånar då hörapparaten av landstinget. Om du väljer att köpa en hörapparat ur Audikas privata sortiment får du en hörselcheck (rekvisition) på 2380 kr per hörapparat som du kan utnyttja för delar av kostnaden. Även i detta fall betalar du förskrivningsavgiften på 600 kr. Oavsett om du väljer hörapparat ur regionens eller Audikas sortiment kostar ditt besök för att prova ut hörapparat 100 kr (frikort gäller, gratis för dig över 85 år).

Moderna hjälpmedel

Utvecklingen av hörapparater och andra hörselhjälpmedel har gått mycket snabbt de senaste åren. Idag finns det väldigt smarta hörapparater som exempelvis kan kopplas direkt till moderna telefoner (iPhone), tv och dörrklockor. Med den senaste tekniken minskas ansträngningen för hjärnan och du får hjälp att fokusera på de ljud du vill höra, samtidigt som störande ljud effektivt dämpas. De moderna hörapparaterna ger även en ljudbild som är så ”verklig” som möjligt.

Kontakta oss gärna om du har frågor om hörapparater!

Informationen uppdaterades 16 mars 2020 av Vården.se

Om Audika Farsta Centrum

Välkommen till Audika i Farsta Centrum!

Vi är experter på hörsel. Hos oss arbetar legitimerade audionomer med målet att du ska höra så bra som möjligt. Audika Farsta ligger i Farsta Centrum. Du hittar oss i Läkarhuset på plan 2. Enklast är att använda ingången; Farstagången 32.

Vad kan vi hjälpa dig med?

Audika Farsta Centrum erbjuder hörselundersökningar samt utprovning och service av hörapparater och andra hörselhjälpmedel. Du som behöver höra bra på jobbet kan även få hjälp med arbetsplatsanpassningar och formgjutna hörselskydd.

Vi arbetar på uppdrag av Region Stockholm med utprovning av hörapparater vid så kallad primär hörselrehabilitering. Du behöver ingen remiss för att komma till oss och hörselundersökningen kostar 100 kr (frikort gäller, gratis för dig över 85 år).

Primär hörselrehabilitering är en del av ”Vårdval hörsel” som innebär att landstinget ger privata kliniker i uppdrag att utföra hörselvård. I Stockholm finns även ”Fritt val” som innebär att du kan välja att prova ut hörselhjälpmedel ur Audikas privata sortiment och använda en så kallad hörselcheck (rekvisition) för delar av kostnaden.

Om Audika

Prova i lugn och ro

Oavsett om du lånar hörapparat från Region Stockholm eller köper hörapparat ur Audikas privata sortiment får du 30 dagars provperiod så att du har tid att prova och vänja dig vid hjälpmedlen. Dessutom har du 3 års reklamationsrätt.

Kontakta oss gärna om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 16 mars 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Farsta Centrum

Hörseltest hos Audika Farsta Centrum

Första steget till en bättre hörsel är en hörselundersökning hos en av våra legitimerade audionomer. Besöket kostar 100 kr (frikort gäller, ...

Hörapparater hos Audika Farsta Centrum

På Audika Farsta Centrum erbjuder vi utprovning och anpassning av hörapparater. Vad är en hörapparat? En hörapparat är ett diskret hjä...

Batterier till hörapparater hos Audika Farsta Centrum

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos oss på Audika Farsta Centrum kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan äve...

Hörseltest online hos Audika Farsta Centrum

På Audikas hemsida kan du testa din hörsel online. Det kan vara lämpligt för dig som aldrig gjort ett hörseltest tidigare, och vill få en in...

Karta - Karlandaplan 6, plan 2, Farsta

09:23 - 12 mar, 2019

09:23 - 12 mar, 2019

09:22 - 12 mar, 2019 skrev:

Mycket bra att ha dem i Farsta

17:09 - 07 sep, 2018

16:05 - 26 jul, 2018 skrev:

Personalen alltid på gott humör! Proffsiga, snabba och trevliga! Kommer gärna hit igen! Ett extra Tack till Jeanette och Julia!!

16:01 - 26 jul, 2018 skrev:

Provade hörapparater för första gången och jag måste säga att jag är positivt överraskad.

15:59 - 26 jul, 2018 skrev:

Jag är supernöjd med servicen på Audika! Man blir alltid bemött med ett leende! Tack!

06:45 - 07 maj, 2018 skrev:

Supernöjd!