• 010 - 888 54 07

Hörseltest hos Audika Farsta Centrum

Karlandaplan 6, plan 2, Farsta - Visa på karta

Hörseltest

Första steget till en bättre hörsel är en hörselundersökning hos en av våra legitimerade audionomer. Besöket kostar 100 kr (frikort gäller, gratis för dig över 85 år), du behöver ingen remiss för att göra hörselundersökningen hos Audika Farsta Centrum.

Hur går hörselundersökningen till?

Besöket tar cirka 60 min. En legitimerad audionom gör hörselundersökningen. Du får veta direkt hur bra du hör och om du skulle vara hjälpt av en eller två hörapparater. Du bestämmer själv om du vill gå vidare och prova ut en hörapparat eller tänka på saken. Valet är alltid ditt.

Boka en hörselundersökning genom att klicka på knappen ”Boka här” längre upp på sidan. Har du frågor är du välkommen att kontakta oss via telefon eller mail!

Informationen uppdaterades 16 mars 2020 av Vården.se

Om Audika Farsta Centrum

Välkommen till Audika i Farsta Centrum!

Vi är experter på hörsel. Hos oss arbetar legitimerade audionomer med målet att du ska höra så bra som möjligt. Audika Farsta ligger i Farsta Centrum. Du hittar oss i Läkarhuset på plan 2. Enklast är att använda ingången; Farstagången 32.

Vad kan vi hjälpa dig med?

Audika Farsta Centrum erbjuder hörselundersökningar samt utprovning och service av hörapparater och andra hörselhjälpmedel. Du som behöver höra bra på jobbet kan även få hjälp med arbetsplatsanpassningar och formgjutna hörselskydd.

Vi arbetar på uppdrag av Region Stockholm med utprovning av hörapparater vid så kallad primär hörselrehabilitering. Du behöver ingen remiss för att komma till oss och hörselundersökningen kostar 100 kr (frikort gäller, gratis för dig över 85 år).

Primär hörselrehabilitering är en del av ”Vårdval hörsel” som innebär att landstinget ger privata kliniker i uppdrag att utföra hörselvård. I Stockholm finns även ”Fritt val” som innebär att du kan välja att prova ut hörselhjälpmedel ur Audikas privata sortiment och använda en så kallad hörselcheck (rekvisition) för delar av kostnaden.

Om Audika

Prova i lugn och ro

Oavsett om du lånar hörapparat från Region Stockholm eller köper hörapparat ur Audikas privata sortiment får du 30 dagars provperiod så att du har tid att prova och vänja dig vid hjälpmedlen. Dessutom har du 3 års reklamationsrätt.

Kontakta oss gärna om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 16 mars 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Farsta Centrum

Hörseltest hos Audika Farsta Centrum

Hörapparater hos Audika Farsta Centrum

På Audika Farsta Centrum erbjuder vi utprovning och anpassning av hörapparater. Vad är en hörapparat? En hörapparat är ett diskret hjä...

Batterier till hörapparater hos Audika Farsta Centrum

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos oss på Audika Farsta Centrum kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan äve...

Hörseltest online hos Audika Farsta Centrum

På Audikas hemsida kan du testa din hörsel online. Det kan vara lämpligt för dig som aldrig gjort ett hörseltest tidigare, och vill få en in...

Karta - Karlandaplan 6, plan 2, Farsta

09:23 - 12 mar, 2019

09:23 - 12 mar, 2019

09:22 - 12 mar, 2019 skrev:

Mycket bra att ha dem i Farsta

17:09 - 07 sep, 2018

16:05 - 26 jul, 2018 skrev:

Personalen alltid på gott humör! Proffsiga, snabba och trevliga! Kommer gärna hit igen! Ett extra Tack till Jeanette och Julia!!

16:01 - 26 jul, 2018 skrev:

Provade hörapparater för första gången och jag måste säga att jag är positivt överraskad.

15:59 - 26 jul, 2018 skrev:

Jag är supernöjd med servicen på Audika! Man blir alltid bemött med ett leende! Tack!

06:45 - 07 maj, 2018 skrev:

Supernöjd!

• Fråga ställd 21:36 31 okt 2017

Har Audika i Farsta avtal med Landstinget?
    Har Audika Signia hörapparater?

Audika Farsta Centrum svarar:

Hej Nils-Ivar,

Ja Audika i Farsta har avtal med Stockholms läns landsting. Det innebär att den som har en hörselnedsättning och är i behov av hörapparater har rätt till hörapparater via landstingets upphandlade sortiment. Via följande länk finner du alla hörapparater som ingår i landstingets upphandlade sortiment där Signia även ingår: https://www.1177.se/Stockholm/Tema/Hjalpmedel/Produkter/Horsel/Horapparater/?countyid=01&municipalityid=0180-03

Du är välkommen att återkomma till oss här eller på nummer 0200-111450 om du har några fler frågor eller vill boka tid för hörseltest.

Vänliga hälsningar, Audika