Munkforsplan 37, Farsta - Visa på karta

Naprapat Doktorerna - Farsta, Stockholm

Kost

Allt i din kropp påverkas av det du äter.

Människans kost har förändrats radikalt under de senaste 200 åren. Vi har inte hunnit anpassa oss för så extremt mycket raffinerat mjöl och socker som vi äter idag.

Vi får i oss väldigt mycket energi men inte tillräckligt med näring. Det gör oss överviktiga, sjuka och undernärda. Problem som fetma, sjukdomar i hjärta/blodkärl, och diabetes ökar lavinartat. I Sverige har fetman fördubblats sedan 1989.

Hos Naprapat Doktorerna kan du få hjälp och stöd att förändra dina matvanor så att du mår bra och kan få ut mesta möjliga av en frisk kropp.

Vikt

Till oss kommer klienter som vill få ordning på vikten, allt ifrån bara några kilon som skall bort till de som känner sig ohälsosamt överviktiga.

Magbesvär

Har man besvär från mag- och tarmsystemet som IBS, gallbesvär, magkatarr, uppblåsthet eller glutenkänslighet så bör man självklart se över sina matvanor. De allra flesta blir bra eller mycket bättre genom att förändra sin kost.

Led- och muskelvärk

Inflammerade och värkande leder, som vid reumatiska besvär, artros eller diffusa smärtor av okänd anledning, kan lindras betydligt med hjälp av en kostomläggning.

Blodsockernivå

Många lider av svängiga blodsockernivåer. Det ger perioder av trötthet och irritation under dagen. Det återkommande suget tillfredsställs ofta med småätande. Det här är mycket belastande för kroppen och kan på lång sikt ge stor övervikt på grund av de ständigt höga nivåerna av det fettinlagrande hormonet Insulin. På lång sikt kan detta leda till diabetes typ 2.

Något som är positivt är att det går att äta sig till mer stabila blodsockernivåer!

Vill du veta mer? Välkommen att ringa eller mejla oss!

Informationen uppdaterades 17 oktober 2016 av Vården.se

Om Naprapat Doktorerna

Naprapat Doktorernas klinik i Farsta ligger i ljusa fina lokaler i Farsta Centrum. Kliniken grundades 1995. Hos oss är det personliga omhändertagandet högt prioriterat. Vi hjälper dig hela vägen; från diagnos till behandling och förebyggande vård.

Naprapat Doktorerna är specialister på rygg-, led- och muskelbesvär. Vår målsättning är att du ska slippa dina besvär och må bra.

Med vår samlade kunskap och långa erfarenhet som naprapater hjälps vi åt för att hitta rätt åtgärder för just dig.

Våra naprapatmottagningar

Vi har tre mottagningar i Stockholmsområdet;

• Farsta

• Bromma

• Skärholmen

Varmt välkommen till Naprapat Doktorerna du också!

Informationen uppdaterades 17 oktober 2016 av Vården.se

Behandlingar hos Naprapat Doktorerna

Naprapatbehandling hos Naprapat Doktorerna i Farsta

En naprapatbehandling utförs för att du ska få hjälp med besvär som lett till ömma och/eller stela leder och muskler. En naprapat behandlar ...

Stötvågsbehandling hos Naprapat Doktorerna i Farsta

Stötvågbehandling kallas även för shockwave therapy. Behandling med stötvåg är en vetenskapligt förankrad metod som ger en god effekt på ska...

Massage hos Naprapat Doktorerna i Farsta

Våra massörer arbetar med klassisk massage för att göra spända och värkande muskler mjuka och smidiga igen. Vi erbjuder massage både på klin...

Akupunktur hos Naprapat Doktorerna i Farsta

Akupunktur är en behandlingsmetod som använts inom den traditionella kinesiska medicinen i tusentals år. Till Sverige kom metoden på 1960-ta...

Kostrådgivning hos Naprapat Doktorerna i Farsta

Kost Allt i din kropp påverkas av det du äter. Människans kost har förändrats radikalt under de senaste 200 åren. Vi har inte hunnit a...

Jonas Andersson

Jonas Andersson