1/6

Naprapat Doktorerna, Farsta

Munkforsplan 37, Farsta

Naprapat Doktorerna, Farsta

Boka behandling

Naprapat Doktorernas klinik i Farsta ligger i ljusa fina lokaler i Farsta Centrum. Kliniken grundades 1995. Hos oss är det personliga omhändertagandet högt prioriterat. Vi hjälper dig hela vägen; från diagnos till behandling och förebyggande vård.

Naprapat Doktorerna är experter på rygg-, led- och muskelbesvär. Vår målsättning är att du ska slippa dina besvär och må bra.

Med vår samlade kunskap och långa erfarenhet som naprapater hjälps vi åt för att hitta rätt åtgärder för just dig.

Våra naprapatmottagningar

Vi har idag sju mottagningar i Stockholmsområdet:

Bromma
City
Farsta
Flemingsberg
Huddinge
Rönninge
Skärholmen

Varmt välkommen till Naprapat Doktorerna du också!

Du kan enkelt boka din tid online, genom att klicka på BOKA. Det går också bra att ringa oss, eller mejla till farsta@naprapatdoktorerna.se

Informationen uppdaterades 16:02 - 22 feb, 2021

Naprapatbehandling hos Naprapat Doktorerna, Farsta

En naprapatbehandling utförs för att du ska få hjälp med besvär som lett till ömma och/eller stela leder och muskler. En naprapat behandlar både muskler och leder.

Vi behandlar akuta och kroniska besvär.

Före besöket

Du behöver inte förbereda något inför ditt besök.

Under en naprapatbehandling

Innan en behandling utförs kommer du att genomgå en grundlig undersökning där naprapaten ställer frågor och försöker förstå vad du har för besvär och hur de uppstått.

Syftet med behandlingen är att jobba med rörlighet i muskler och leder och att minska smärta. De vanligaste behandlingsmetoderna är mobilisering, manipulation, massage, töjning och naprapaten kan ibland även utföra akupunktur.

Efter naprapatbehandlingen

Du mår oftast bättre direkt efter ditt besök, du känner dig mer rörlig och har mindre smärta. Ibland kan man dock bli lite trött och uppleva att man har ”träningsvärk”.

När man genomgått en serie naprapatbehandlingar och blivit kvitt sitt besvär så kvarstår en viktig del - att se till att besväret inte kommer tillbaka. Av det skälet kommer du som patient få råd och hjälp kring ergonomi och hur du kan träna upp din muskulatur för att undvika att besväret återkommer.

Hur många gånger behöver man få en naprapatbehandling?

Detta är väldigt individuellt och beror på vilken typ av besvär man har och hur länge man haft besväret etc. Men tre till fem gånger är vanligt.

Stötvågsbehandling
hos Naprapat Doktorerna, Farsta

Stötvågbehandling kallas även för shockwave therapy. Behandling med stötvåg är en vetenskapligt förankrad metod som ger en god effekt på ska...

Massage
hos Naprapat Doktorerna, Farsta

Våra massörer arbetar med klassisk massage för att göra spända och värkande muskler mjuka och smidiga igen. Vi erbjuder massage både på klin...

Akupunktur
hos Naprapat Doktorerna, Farsta

Akupunktur är en behandlingsmetod som använts inom den traditionella kinesiska medicinen i tusentals år. Till Sverige kom metoden på 1960-ta...

Frågor och svar

Fråga ställd 19:26 - 11 feb, 2019

Hej, lyckas inte hitta pris för era behandlingar, var kan jag hitta det? Mvh Jenny

Hej Jenny ! Våra behandlingar kostar 600kr M V H Jonas

Fråga ställd 18:19 - 3 maj, 2017

Stötvågsbehandling går det på högkostnadskortet

Naprapat Doktorerna, Farsta svarar:

Hej Ingalill! Tack för ditt mail. Tyvärr gäller inte högkostnadskortet hos oss. M V H Jonas

Fråga ställd 11:02 - 22 maj, 2015

Kostnad

Naprapat Doktorerna, Farsta svarar:

Hej Carina! Tack för ditt mail. Kostnaden för behandling är 550 kr för en Naprapatbehandling 600 kr kostar det dock om vi även utför en behandling med vår stötvågsapparat. MVH Jonas Andersson Leg.Naprapat Naprapatdoktorerna

5 / 5

18 mar, 2019 A..n skrev:

Jag och min sambo har båda varit hos Eva Lilja och kan varmt rekommendera henne. Hon är kunnig och vi har fått mycket effektiv hjälp både kort- och långsiktigt.

11 dec, 2018 Mikael skrev:

Jag besökte Jonas på Naprapatdoktoerrna för min nackproblem. Vi gick tillsammans igenom vilka steg vi skulle ta för att behandlingarna skulle ha bästa effekt. Både behandlingarna och uppföljningen var jättebra. Nu är jag helt fri från mina besvär. Ett STORT tack till Jonas på Naprapatdoktorerna.

11 dec, 2018 Anderas skrev:

Som mångårig kund till Jonas Andersson kan jag lämna mina starkaste rekommendationer. Allitd rätt vård/behandling med stor omsorg och kompetens!

11 dec, 2018 Jonas skrev:

Jag har vi flera tillfällen besökt ND och blivit behandlad av Jonas Andersson. Jag är mycket nöjd med resultatet och får också ofta en bra förklaring vad det beror på och hur jag kan påverka att det inte skall återkomma. Det är på något sätt magi hur han kan finna de punkter som behöver behandlas för att åtgärda smärtan. Vid varje besök har jag blivit mottagen på ett mycket trevligt sätt och jag känner mig alltid välkommen. Lokalerna är fräscha och närheten till tunnelbanan är också ett plus. Jag kan varmt rekommendera Naprapat doktorerna och i alla fall Jonas Andersson

11 dec, 2018 Magnus skrev:

Jag fick mycket snabb och effektiv hjälp när jag hade ryggskott av naprapat Jonas Andersson. Inte bara hjälp för stunden utan också hjälp med övningar för att i framtiden slippa liknande problem. MYCKET PROFFSIGT - REKOMMENDERAS STARKT!!