Tandblekning hos Folktandvården Gubbängen i Enskede

per käke

Gubbängstorget 114, Enskede - Visa på karta

Lista ditt barn

Tandblekning

Hos oss på Folktandvården Gubbängen får du hjälp att bleka tänderna på ett säkert sätt. Vi bedömer din mun och dina tänder före blekningen för att försäkra oss om att dina tänder är i gott skick. Det minskar nämligen risken för fläckar, skador på tandköttet och svåra ilningar.

För att bleka tänderna måste du vara över 18 år och inte vara gravid eller amma, enligt Läkemedelsverkets regler.

Hur går tandblekning till?

Vi tillverkar en personligt utformad skena i mjukplast. Sedan får du noggranna anvisningar så att du kan göra behandlingen med blekgel hemma på dagen eller natten.

Blekning innebär oftast tre besök hos tandvården, då ingår också en efterkontroll där tandläkaren eller tandhygienisten undersöker tänder och tandkött.

Kontakta oss på Folktandvården Gubbängen för att boka en tid!

Informationen uppdaterades 30 mars 2020 av Vården.se

Om Folktandvården Gubbängen

Tillfälligt enbart akut tandvård

Vi på Folktandvården Stockholm erbjuder för tillfälligt enbart akut tandvård. Detta för att hjälpa sjukvården och minska den stora materialbrist som covid-19 orsakar.

Har du en tid bokad hos oss kommer vi att kontakta dig för att avboka den och hitta en ny tid längre fram. Vi hoppas på din förståelse och beklagar de eventuella besvär som detta innebär för dig.

Telefonen är öppen

Välkommen att ringa till oss! Vi svarar på dina frågor, ger vägledning och hjälper vid behov att boka tid för akut tandvård på en klinik nära dig. Vi erbjuder ingen drop in.

Akuta besvär och förkylningssymptom?

Har du akuta besvär i munnen och förkylningssymptom får du inte besöka oss, då behöver du ringa först. Detta för att kunna ta hand om dig på bästa sätt och undvika smittspridning.

Folktandvården och covid-19

Här kan du läsa mer om hur covid-19 påverkar dig som ska besöka Folktandvården Stockholm.

Välkommen till Folktandvården Gubbängen!

Vår tandvårdsmottagning ligger i nyrenoverade lokaler på Gubbängstorget 114. Här får barn, ungdomar och vuxna hjälp med allt som rör tänder och munhälsa. Vi har också ett nära samarbete med Folktandvårdens specialister som gör att du alltid kan få tandvård för dina behov.

Vi på Folktandvården Gubbängen

På vår moderna tandvårdsklinik kan vi hjälpa dig med allt från en vanlig undersökning till mer avancerad tandvård. Hos oss arbetar vi både med förebyggande tandvård men hjälper också till om du har akuta problem.

Vi kan erbjuda nya vuxna kunder tid inom 3-8 veckor. Vuxna med akuta problem och barn tar vi emot så fort som möjligt.

Orolig för kostnaderna? Hos oss kan du få Frisktandvård - tandvård till ett fast pris.

Kontakta oss för att boka en tid!

Informationen uppdaterades 30 mars 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Folktandvården Gubbängen

Tandläkarundersökning hos Folktandvården Gubbängen i Enskede

fr. 865 kr

Vad ingår i tandläkarundersökningen? Vid undersökningen kontrollerar tandläkaren dina tänder och din mun för att se att du inte har hål i...

Tandhygienistbehandling hos Folktandvården Gubbängen i Enskede

fr. 1 060 kr Behandling hos tandhygienist efter dina önskemål, till exempel borttagning av mindre mängd synlig tandsten, professionell tandrengöring, polering, skötselråd. Vid större behandlingsbehov erbjuder vi dig ett nytt besök.

Vill du ha en ren och fräsch mun? Hos oss på Folktandvården Gubbängen kan du få professionell tandrengöring hos någon av våra duktiga tan...

Tandblekning hos Folktandvården Gubbängen i Enskede

1 500 kr per käke

Frisktandvård hos Folktandvården Gubbängen i Enskede

fr. 30 kr per månad

Vad innebär Frisktandvård? Frisktandvård är ett friska-tänder-abonnemang som ger dig friskare mun genom tandvård till fast pris. Ett pers...

Karta - Gubbängstorget 114, Enskede

08:38 - 12 sep, 2018 skrev:

Fin klinik och trevlig personal! Tack