Tandhygienistbehandling hos Folktandvården Gubbängen i Enskede

fr. 1 060 kr

Gubbängstorget 114, Enskede - Visa på karta

Lista ditt barn

Tandhygienistbehandling

Vill du ha en ren och fräsch mun?

Hos oss på Folktandvården Gubbängen kan du få professionell tandrengöring hos någon av våra duktiga tandhygienister. Tandhygienisten kontrollerar att ditt tandkött är friskt, tar bort tandsten och missfärgningar samt polerar dina tänder. Du får också information om hur du ska hålla rent i munnen för att undvika tandlossning och karies (hål i tänderna).

Behandlingen brukar ge en ren och fräsch känsla i munnen och är en god investering i din munhälsa.

Tandsten är ett vanligt tandproblem

När det väl har bildats tandsten kan du inte borsta bort den själv, utan tandhygienisten måste skrapa bort den med speciella verktyg. Om tandsten inte tas bort kan det på sikt leda till tandköttsinflammation och tandlossning.

Välkommen att boka en tid hos Folktandvården Gubbängen!

Informationen uppdaterades 25 mars 2020 av Vården.se

Om Folktandvården Gubbängen

Kliniken är tillfälligt stängd

Till följd av den materialbrist som covid-19 orsakat har vi valt att stänga den här kliniken tillfälligt, så att vi kan underlätta för sjukvården.

Information om covid-19

Vi på Folktandvården Stockholm har valt att begränsa vår verksamhet tillfälligt, och erbjuder just nu bara akuttandvård på ett fåtal kliniker. Anledningen till detta är att vi vill hjälpa sjukvården och minska den stora materialbrist som covid-19 orsakar. Har du en tid bokad hos oss kommer vi att kontakta dig för att avboka den och hitta en ny tid längre fram.

Här kan du läsa mer om hur covid-19 påverkar dig som går hos Folktandvården Stockholm.

Välkommen till Folktandvården Gubbängen!

Vår tandvårdsmottagning ligger i nyrenoverade lokaler på Gubbängstorget 114. Här får barn, ungdomar och vuxna hjälp med allt som rör tänder och munhälsa. Vi har också ett nära samarbete med Folktandvårdens specialister som gör att du alltid kan få tandvård för dina behov.

Vi på Folktandvården Gubbängen

På vår moderna tandvårdsklinik kan vi hjälpa dig med allt från en vanlig undersökning till mer avancerad tandvård. Hos oss arbetar vi både med förebyggande tandvård men hjälper också till om du har akuta problem.

Vi kan erbjuda nya vuxna kunder tid inom 3-8 veckor. Vuxna med akuta problem och barn tar vi emot så fort som möjligt.

Orolig för kostnaderna? Hos oss kan du få Frisktandvård - tandvård till ett fast pris.

Kontakta oss för att boka en tid!

Informationen uppdaterades 25 mars 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Folktandvården Gubbängen

Tandläkarundersökning hos Folktandvården Gubbängen i Enskede

fr. 865 kr

Vad ingår i tandläkarundersökningen? Vid undersökningen kontrollerar tandläkaren dina tänder och din mun för att se att du inte har hål i...

Tandhygienistbehandling hos Folktandvården Gubbängen i Enskede

fr. 1 060 kr Behandling hos tandhygienist efter dina önskemål, till exempel borttagning av mindre mängd synlig tandsten, professionell tandrengöring, polering, skötselråd. Vid större behandlingsbehov erbjuder vi dig ett nytt besök.

Vill du ha en ren och fräsch mun? Hos oss på Folktandvården Gubbängen kan du få professionell tandrengöring hos någon av våra duktiga tan...

Tandblekning hos Folktandvården Gubbängen i Enskede

1 500 kr per käke

Hos oss på Folktandvården Gubbängen får du hjälp att bleka tänderna på ett säkert sätt. Vi bedömer din mun och dina tänder före blekningen f...

Frisktandvård hos Folktandvården Gubbängen i Enskede

fr. 30 kr per månad

Vad innebär Frisktandvård? Frisktandvård är ett friska-tänder-abonnemang som ger dig friskare mun genom tandvård till fast pris. Ett pers...

Karta - Gubbängstorget 114, Enskede

08:38 - 12 sep, 2018 skrev:

Fin klinik och trevlig personal! Tack