Skaffa linser hos Synsam Falun

Falugatan 1, Stora Torget, Falun - Visa på karta

Skaffa linser

Så går det till att skaffa linser

Vi gör först en grundlig undersökning för att kontrollera ögonhälsan och se om du har ett synfel som behöver korrigeras. Om så är fallet kan optikern hjälpa till att säkerställa den styrka som behövs på dina linser. Linserna anpassas efter dina ögon och behov. Självklart ger vi tips och råd om hur du hanterar linserna, hur du sätter in och tar ut dem, och hur du sköter dem på bästa sätt.

Hitta de bästa linserna för dina ögon hos oss på Synsam Falun!

Informationen uppdaterades 09 juni 2020 av Vården.se

Om Synsam Falun

Varmt välkommen till Synsam i Falun!

På Falugatan 1 hittar du vår välsorterade butik, där vi kan hjälpa dig som behöver glasögon, linser eller tillbehör. Våra legitimerade optiker kan utföra olika typer av syntest och undersökningar, så att vi kan hitta den bästa lösningen för just dig. Vi erbjuder ett brett sortiment med produkter från välkända märken, och till oss är du välkommen vare sig du ska skaffa glasögon för första gången eller bara vill uppdatera din stil.

Få din syn undersökt av våra optiker

Hos oss på Synsam Falun finns erfarna, legitimerade optiker som kan hjälpa dig med ett flertal olika syntest. Det kan till exempel vara aktuellt om:

• Du har svårt att se på olika avstånd
  • Du upplever återkommande huvudvärk
  • Du har problem med trötta ögon
  • Du vill skaffa linser
  • Du vill skaffa glasögon
  • Du ska ta körkort

Alla är välkomna hos oss - både unga och gamla. Vi hjälper dig utifrån just dina förutsättningar och behov.

Skaffa glasögon hos Synsam Falun

Vi på Synsam erbjuder ett stort utbud av glasögonbågar från olika märken. Känner du dig osäker på vad som passar just dig finns våra rådgivare alltid på plats för att hjälpa dig. Om du inte vill köpa dina glasögon erbjuder vi också möjligheten att hyra dem, genom abonnemanget Synsam Lifestyle. Vi har naturligtvis också solglasögon, linsvätska och massor med andra tillbehör i vår butik.

Olycksgaranti och uppföljning

Hos oss på Synsam kan du känna dig trygg och vi erbjuder dig stöd även efter att du har gått hem med dina nya glasögon. Skulle de skadas under de första 365 dagarna reparerar vi eller ersätter dem, utan extra kostnad. Om du skulle uppleva att din syn har förändrats inom samma tidsram är du också välkommen tillbaka till oss för en kostnadsfri undersökning.

Varmt välkommen att kontakta Synsam Falun på Falugatan 1, Stora torget och boka en tid!

Informationen uppdaterades 09 juni 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Falun

Synundersökning hos Synsam Falun

Har du svårt att se på olika avstånd eller upplever du problem med trötta ögon? Välkommen att boka en tid för synundersökning hos Synsam i F...

Skaffa glasögon hos Synsam Falun

Behöver du skaffa glasögon? Då kan du få hjälp hos oss på Synsam Falun. Korrigera ditt synfel med glasögon Glasögon är en metod för at...

Skaffa linser hos Synsam Falun

Ifall du har ett synfel och inte kan eller vill ha glasögon, kan linser vara ett bra alternativ. Vi på Synsam i Falun hjälper dig! Så går...

Karta - Falugatan 1, Stora Torget, Falun