Skaffa linser hos Synsam Falkenberg

Köpmansgatan 3, Falkenberg - Visa på karta

Skaffa linser

Hur går det till att skaffa linser?

Det första steget när du kommer till oss är att göra en ordentlig undersökning, där vi kontrollerar din ögonhälsa och konstaterar om du har ett synfel som behöver korrigeras. Utifrån det hjälper optikern dig att hitta rätt styrka på linserna, som anpassas efter just dina ögon och behov. Vi ger dig också råd kring hur du sätter i och tar ut linserna, hur du hanterar dem och hur du sköter om dem på bästa sätt.

Boka en tid hos Synsam Falkenberg så hjälper vi dig!

Informationen uppdaterades 09 juni 2020 av Vården.se

Om Synsam Falkenberg

Välkommen till oss på Synsam Falkenberg!

På Köpmansgatan 3 i Falkenberg hittar du vår välsorterade butik, där du kan hitta glasögon, linser och tillbehör från välkända märken. Du kan även boka olika sorters synundersökningar som genomförs av någon av våra legitimerade optiker. Vi finns här både för dig som ska skaffa glasögon för första gången och för dig som endast vill uppdatera din stil.

Vi erbjuder syntest hos legitimerade optiker

Hos Synsam Falkenberg får du träffa legitimerade optiker som kan hjälpa dig med olika synundersökningar, om du till exempel:

• Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon
  • Ofta har problem med trötta ögon

Vi välkomnar både gamla och unga till vår butik, och hjälper dig utifrån dina unika behov och önskemål.

Glasögon hos Synsam Falkenberg

Hos Synsam kan du köpa bågar från ett stort antal märken, och våra rådgivare finns på plats för att hjälpa dig hitta rätt glasögon för just dig. Vi erbjuder också möjligheten att hyra dina glasögon, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Utöver det hittar du solglasögon, linsvätska och massor med tillbehör i vår butik.

Uppföljning det första året

Mycket kan hända på ett år och hos Synsam finns vi som ett stöd för dig, även efter att vi undersökt dig och du fått dina glasögon eller linser. Skulle de gå sönder inom de första 365 dagarna täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti, och vi reparerar eller byter ut dem åt dig. Om du märker att du fått ytterligare försämrad syn inom det första året är du naturligtvis också välkommen tillbaka till oss för en ny synundersökning, utan någon extra kostnad.

Varmt välkommen att boka en tid hos Synsam Falkenberg på Köpmansgatan!

Informationen uppdaterades 09 juni 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Falkenberg

Synundersökning hos Synsam Falkenberg

Boka en synundersökning hos en av våra legitimerade optiker på Synsam i Falkenberg. Undersökning av ögat Om du upplever att du har pr...

Skaffa glasögon hos Synsam Falkenberg

Vi hjälper dig att skaffa nya glasögon. Välkommen till Synsam Falkenberg! Ditt synfel kan korrigeras med hjälp av glasögon Upplever du...

Skaffa linser hos Synsam Falkenberg

För dig som har synfel men inte vill eller kan ha glasögon kan linser vara ett bra alternativ. Vi på Synsam i Falkenberg hjälper dig! Hur...

Karta - Köpmansgatan 3, Falkenberg