• 0346-143 20

Synundersökning hos Synsam Falkenberg

Köpmansgatan 3, Falkenberg - Visa på karta

Synundersökning

Undersökning av ögat

Om du upplever att du har problem med din syn, kan det vara bra att undersöka ögat, för att se om det finns något eventuellt synfel. Visar det sig att du behöver synkorrigering, kan det sedan vara aktuellt med att skaffa glasögon och/eller linser.

Så går undersökningen till

Våra optiker inleder undersökningen med att ta reda på hur du uppfattar din syn och ögonhälsa. Exempelvis kan det vara bra att veta om du har ärftlighet för synfel eller ögonsjukdomar. Därefter följer olika mätningar för att avgöra ifall du har någon typ av synfel. Om vi upptäcker något synfel som behöver korrigeras med glasögon eller linser hjälper optikern till att hitta rätt styrka för dig. Upptäcker optikern något annat som är avvikande får du remiss till en ögonläkare.

Välkommen att boka in en synundersökning hos oss på Synsam Falkenberg!

Informationen uppdaterades 24 februari 2020 av Vården.se

Om Synsam Falkenberg

Välkommen till oss på Synsam Falkenberg!

På Köpmansgatan 3 i Falkenberg hittar du vår välsorterade butik, där du kan hitta glasögon, linser och tillbehör från välkända märken. Du kan även boka olika sorters synundersökningar som genomförs av någon av våra legitimerade optiker. Vi finns här både för dig som ska skaffa glasögon för första gången och för dig som endast vill uppdatera din stil.

Vi erbjuder syntest hos legitimerade optiker

Hos Synsam Falkenberg får du träffa legitimerade optiker som kan hjälpa dig med olika synundersökningar, om du till exempel:

• Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon
  • Ofta har problem med trötta ögon

Vi välkomnar både gamla och unga till vår butik, och hjälper dig utifrån dina unika behov och önskemål.

Glasögon hos Synsam Falkenberg

Hos Synsam kan du köpa bågar från ett stort antal märken, och våra rådgivare finns på plats för att hjälpa dig hitta rätt glasögon för just dig. Vi erbjuder också möjligheten att hyra dina glasögon, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Utöver det hittar du solglasögon, linsvätska och massor med tillbehör i vår butik.

Uppföljning det första året

Mycket kan hända på ett år och hos Synsam finns vi som ett stöd för dig, även efter att vi undersökt dig och du fått dina glasögon eller linser. Skulle de gå sönder inom de första 365 dagarna täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti, och vi reparerar eller byter ut dem åt dig. Om du märker att du fått ytterligare försämrad syn inom det första året är du naturligtvis också välkommen tillbaka till oss för en ny synundersökning, utan någon extra kostnad.

Varmt välkommen att boka en tid hos Synsam Falkenberg på Köpmansgatan!

Informationen uppdaterades 24 februari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Falkenberg

Synundersökning hos Synsam Falkenberg

Boka en synundersökning hos en av våra legitimerade optiker på Synsam i Falkenberg. Undersökning av ögat Om du upplever att du har pr...

Skaffa glasögon hos Synsam Falkenberg

Vi hjälper dig att skaffa nya glasögon. Välkommen till Synsam Falkenberg! Ditt synfel kan korrigeras med hjälp av glasögon Upplever du...

Skaffa linser hos Synsam Falkenberg

För dig som har synfel men inte vill eller kan ha glasögon kan linser vara ett bra alternativ. Vi på Synsam i Falkenberg hjälper dig! Hur...

Karta - Köpmansgatan 3, Falkenberg