• 0155 - 21 24 40

Krona på enstaka tand, metall och porslin hos Tandläkarna Kompaniet - Tandläkare Britt Marie Lind i 611 34

*4 595 kr

* Inkl. Högkostnadsskydd

Folkungavägen 1, Nyköping - Visa på karta

Krona på enstaka tand, metall och porslin

Tandkronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas. Det kan till exempel röra sig om karies, slitage eller av en specifik händelse.

Om tanden är så pass förstörd att det inte räcker med att göra en plastfyllning eller att klistra fast en ersättningsdel kan din tandläkare behöva göra en helt ny krona. Den förstörda kronan byts då ut mot en konstgjord.

Vad ingår i priset?

Krona med metall och porslin; helkeramisk krona. Priset gäller när man gör en enda krona. I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Om Tandläkarna Kompaniet - Tandläkare Britt Marie Lind

Friska tänder i en frisk mun.
Vi är en modern Praktikertjänstmottagning med ett vackert läge i Nyköping. Hos oss kan hela familjen få tandvård. Vi har lång erfarenhet av sedvanlig tandvård, behandling av tandlossningssjukdomar, rotbehandlingar, bettrehabilitering, bettskenor, estetisk tandvård med blekning m m. Hos oss utförs även implantatbehandling i samarbete med specialist i käkkirurgi. Vi talar förutom svenska även engelska på mottagningen. Liten hiss finns vid entrén. Välkommen!

Behandlingar hos Tandläkarna Kompaniet - Tandläkare Britt Marie Lind

Undersökning av ny patient hos Tandläkarna Kompaniet - Tandläkare Britt Marie Lind i 611 34

• - Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.
  • - Fyra röntgenbilder ingår.
1 100 kr

Munhygienbehandling hos tandhygienist hos Tandläkarna Kompaniet - Tandläkare Britt Marie Lind i 611 34

• - Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.
  • - Fluorbehandling vid behov.
  • - Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.
900 kr

Tandutdragning hos Tandläkarna Kompaniet - Tandläkare Britt Marie Lind i 611 34

• - Vanlig utdragning av en tand.
  • - Alla moment ingår.
  • - Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.
1 300 kr

Tandlagning på kindtand, tre ytor hos Tandläkarna Kompaniet - Tandläkare Britt Marie Lind i 611 34

• - Lagning med plastfyllning, inklusive material.
1 790 kr

Rotfyllning av framtand hos Tandläkarna Kompaniet - Tandläkare Britt Marie Lind i 611 34

*3 378 kr

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*4 595 kr

Krona på enstaka tand, helkeramisk hos Tandläkarna Kompaniet - Tandläkare Britt Marie Lind i 611 34

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*4 795 kr

Karta - Folkungavägen 1, Nyköping