Synundersökning hos Synsam Eslöv

Västergatan 4, Eslöv - Visa på karta

Synundersökning

Upplever du besvär med synen eller känner du av trötta ögon och återkommande huvudvärk? Då kan det vara dags att boka in en synundersökning hos Synsam i Eslöv!

Vikten av att undersöka sin syn

Att leva med synfel kan vara mycket besvärande och ge fler symtom än bara att man ser dåligt. Därför är det viktigt att du söker hjälp när du upplever besvär. Vi på Synsam undersöker dig och hjälper till genom hela processen om du skulle behöva synkorrigering med hjälp av glasögon och/eller linser.

Vad händer vid en synundersökning?

När du kommer till oss börjar optikern med att ställa frågor kring din syn och ögonhälsa, och om du har någon ärftlighet för synfel eller ögonsjukdomar som du vet om. Efter det gör vi ett antal mätningar för att kunna konstatera om du har något synfel. Om det behövs synkorrigering får du också hjälp med att hitta lämplig styrka på glasögon och/eller linser. Skulle optikern hitta något annat som är avvikande vid undersökningen remitteras du vidare till en ögonläkare, för en mer djupgående undersökning.

Välkommen att boka tid för syntest hos Synsam Eslöv!

Informationen uppdaterades 09 juni 2020 av Vården.se

Om Synsam Eslöv

Varmt välkommen till optikerna på Synsam Eslöv!

I Eslöv hittar du vår välsorterade Synsambutik på Västergatan 4. Våra legitimerade optiker finns här för att hjälpa dig med olika sorters synundersökningar, samt att hitta glasögon, linser eller andra tillbehör som du behöver. Ska du skaffa glasögon för första gången eller vill du bara uppdatera din stil? Vi på Synsam finns här för dig!

Du kan undersöka din syn hos Synsam

Vi har legitimerade optiker med lång erfarenhet hos oss på Synsam Eslöv som kan hjälpa dig med olika typer av synundersökningar. Ofta är det bra att kolla upp synen om du har svårt att se på olika avstånd, upplever återkommande huvudvärk eller har problem med trötta ögon. Hit kommer du om du vill skaffa glasögon och/eller linser, eller om du ska ta körkort. Alla är välkomna - unga som gamla. Vi ser till att hjälpa dig utifrån just dina behov och förutsättningar.

Skaffa nya glasögon hos Synsam Eslöv

Vi på Synsam har ett stort urval av bågar från många olika märken, och våra rådgivare är där för att hjälpa dig hitta rätt glasögon för just dig. Du kan även hyra dina glasögon hos oss, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Därtill hittar du solglasögon, linsvätska och tillbehör i vår butik.

Du kan känna dig trygg hos oss

Tveka inte att boka en tid hos Synsam Eslöv på Västergatan redan idag!

Informationen uppdaterades 09 juni 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Eslöv

Synundersökning hos Synsam Eslöv

Skaffa glasögon hos Synsam Eslöv

Behöver du skaffa glasögon? Då kan du få hjälp hos oss på Synsam Eslöv! Korrigera ditt synfel med glasögon Glasögon är en metod för at...

Skaffa linser hos Synsam Eslöv

För dig som har synfel men inte vill eller kan ha glasögon kan linser vara ett bra alternativ. Vi på Synsam i Eslöv hjälper dig! Hur går ...

Karta - Västergatan 4, Eslöv