Synundersökning hos Synsam Eskilstuna

Kungsgatan 19, Affärshuset 21:an, Eskilstuna - Visa på karta

• Söndag 12:00 - 16:00

Synundersökning

Undersökning av ögat

Om du upplever att du har problem med din syn, kan det vara bra att undersöka ögat, för att se om det finns något eventuellt synfel. Visar det sig att du behöver synkorrigering, kan det sedan vara aktuellt med att skaffa glasögon och/eller linser.

Så går undersökningen till

Våra optiker inleder undersökningen med att ta reda på hur du uppfattar din syn och ögonhälsa. Exempelvis kan det vara bra att veta om du har ärftlighet för synfel eller ögonsjukdomar. Därefter följer olika mätningar för att avgöra ifall du har någon typ av synfel. Om vi upptäcker något synfel som behöver korrigeras med glasögon eller linser hjälper optikern till att hitta rätt styrka för dig. Upptäcker optikern något annat som är avvikande får du remiss till en ögonläkare.

Välkommen att boka in en synundersökning hos oss på Synsam Eskilstuna!

Informationen uppdaterades 19 februari 2020 av Vården.se

Om Synsam Eskilstuna

Välkommen till Synsam Eskilstuna!

Du hittar vår välsorterade butik på Kungsgatan 19 i Eskilstuna. Här kan du få hjälp med olika sorters synundersökningar av legitimerade optiker. Vi erbjuder glasögon, linser och tillbehör från välkända märken, och kan hjälpa både dig som behöver skaffa glasögon för första gången och dig som bara vill uppdatera din stil.

Vi erbjuder syntest hos legitimerade optiker

Hos Synsam Eskilstuna får du träffa legitimerade optiker som kan hjälpa dig med olika synundersökningar, om du till exempel:

• Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon
  • Ofta har problem med trötta ögon

Vi välkomnar både gamla och unga till vår butik, och hjälper dig utifrån dina unika behov och önskemål.

Skaffa glasögon enkelt hos oss på Synsam Eskilstuna

Hos oss kan du:

• hitta bågar från ett stort antal märken
  • hitta solglasögon, linsvätska samt olika tillbehör
  • hyra dina glasögon genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle

Olycksgaranti för att du ska känna dig trygg

Synsam finns kvar som ett stöd för dig, även efter att vi undersökt dig och du fått dina glasögon eller linser. Om dina glasögon går sönder inom de första 365 dagarna så täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti. Det betyder att vi reparerar eller byter ut dina glasögon åt dig. Skulle du få försämrad syn inom det första året får du självklart boka en ny synundersökning hos oss - utan extra kostnad.

Boka in dig hos oss på Synsam Eskilstuna - välkommen!

Informationen uppdaterades 19 februari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Eskilstuna

Synundersökning hos Synsam Eskilstuna

Boka en synundersökning hos en av våra legitimerade optiker på Synsam i Eskilstuna. Undersökning av ögat Om du upplever att du har pr...

Skaffa glasögon hos Synsam Eskilstuna

Hos oss på Synsam Eskilstuna kan du få hjälp med att skaffa glasögon som passar perfekt för just dig. Glasögon är en metod för att korrig...

Skaffa linser hos Synsam Eskilstuna

Linser är ett bra alternativ för dig som inte kan eller vill ha glasögon. Hos Synsam Eskilstuna kan vi hjälpa dig. Att skaffa linser hos ...

Karta - Kungsgatan 19, Affärshuset 21:an, Eskilstuna