• 016-144566

Krona på enstaka tand, metall och porslin hos Tandläkare Helena Almerén i 632 20

* Inkl. Högkostnadsskydd

Fristadstorget 4, 632 20 Eskilstuna - Visa på karta

Krona på enstaka tand, metall och porslin

Tandkronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas. Det kan till exempel röra sig om karies, slitage eller av en specifik händelse.

Om tanden är så pass förstörd att det inte räcker med att göra en plastfyllning eller att klistra fast en ersättningsdel kan din tandläkare behöva göra en helt ny krona. Den förstörda kronan byts då ut mot en konstgjord.

Vad ingår i priset?

Krona med metall och porslin; helkeramisk krona. Priset gäller när man gör en enda krona. I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Om Tandläkare Helena Almerén

Modern praktik belägen vid Fristadstorget, mitt emot Stadshuset..
Här arbetar tandläkare Helena Almerén och Stefan Börjesson tillsammans med tandhygienist Eija Eriksson.
Vårt ledord "Dina tänder - vår stolthet" driver oss att bedriva en individuellt anpassad vård med kvalitet och kostnadseffektivitet.
Vi hälsar hela familjen välkommen.
Sedan många år har vi ett samarbete med spec. tandläkare Hadar Hallström, vilket gör att vi kan erbjuda våra patienter en modern implantatbehandling.

Behandlingar hos Tandläkare Helena Almerén

Undersökning av ny patient hos Tandläkare Helena Almerén i 632 20

• - Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.
  • - Fyra röntgenbilder ingår.
820 kr

Munhygienbehandling hos tandhygienist hos Tandläkare Helena Almerén i 632 20

• - Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.
  • - Fluorbehandling vid behov.
  • - Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.
925 kr

Tandutdragning hos Tandläkare Helena Almerén i 632 20

• - Vanlig utdragning av en tand.
  • - Alla moment ingår.
  • - Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.
1 025 kr

Tandlagning på kindtand, tre ytor hos Tandläkare Helena Almerén i 632 20

• - Lagning med plastfyllning, inklusive material.
1 555 kr

Rotfyllning av framtand hos Tandläkare Helena Almerén i 632 20

*3 100 kr

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Krona på enstaka tand, helkeramisk hos Tandläkare Helena Almerén i 632 20

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Karta - Fristadstorget 4, 632 20 Eskilstuna