• 016-144566

Rotfyllning av framtand hos Tandläkare Helena Almerén i 632 20

*3 100 kr

Upprensning och rotfyllning av en framtand med en rotkanal, inklusive alla moment och allt material.

* Inkl. Högkostnadsskydd

Fristadstorget 4, 632 20 Eskilstuna - Visa på karta

Rotfyllning av framtand

När behövs en rotfyllning?

En vanlig orsak till att en rotfyllning behövs är att pulpan (det som sitter inne i tanden) blivit infekterad, det vill säga att man fått karies. Om pulpan blir infekterad kan inte kroppens försvar skydda mot bakterier.

Rotfyllningen innebär då att man gör rent tanden och rotfyller den så att bakterierna försvinner och inte längre kan attackera.

Vilket material används vid rotbehandling?

Det vanligaste materialet kallas guttaperka och är ett gummiliknande material som klistras fast i rotkanalen och sluter den.

Bedövning

Du får oftast lokalbedövning innan rotfyllning. Om pulpan i den drabbade tanden är död behövs i regel ingen bedövning då risken för att känna smärta är mycket liten.

Efter en rotfyllning

Du kan känna visst obehag efter behandlingen men det brukar försvinna efter någon dag.

För mer information om rotfyllning, välkommen att kontakta oss!

Om Tandläkare Helena Almerén

Modern praktik belägen vid Fristadstorget, mitt emot Stadshuset..
Här arbetar tandläkare Helena Almerén och Stefan Börjesson tillsammans med tandhygienist Eija Eriksson.
Vårt ledord "Dina tänder - vår stolthet" driver oss att bedriva en individuellt anpassad vård med kvalitet och kostnadseffektivitet.
Vi hälsar hela familjen välkommen.
Sedan många år har vi ett samarbete med spec. tandläkare Hadar Hallström, vilket gör att vi kan erbjuda våra patienter en modern implantatbehandling.

Behandlingar hos Tandläkare Helena Almerén

Undersökning av ny patient hos Tandläkare Helena Almerén i 632 20

• - Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.
  • - Fyra röntgenbilder ingår.
820 kr

Munhygienbehandling hos tandhygienist hos Tandläkare Helena Almerén i 632 20

• - Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.
  • - Fluorbehandling vid behov.
  • - Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.
925 kr

Tandutdragning hos Tandläkare Helena Almerén i 632 20

• - Vanlig utdragning av en tand.
  • - Alla moment ingår.
  • - Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.
1 025 kr

Tandlagning på kindtand, tre ytor hos Tandläkare Helena Almerén i 632 20

• - Lagning med plastfyllning, inklusive material.
1 555 kr

Rotfyllning av framtand hos Tandläkare Helena Almerén i 632 20

*3 100 kr

Krona på enstaka tand, metall och porslin hos Tandläkare Helena Almerén i 632 20

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*4 495 kr

Krona på enstaka tand, helkeramisk hos Tandläkare Helena Almerén i 632 20

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*4 495 kr

Karta - Fristadstorget 4, 632 20 Eskilstuna