Enskedevägen 81, Enskede - Visa på karta

• Fredag 08:00 - 15:00 Gäller bara ojämna veckor.

Tandläkare Susanna Mellstrand - Enskede, Stockholm

Ökad ålder och viss typ av livsmedel kan missfärga tänderna. Tandblekning är en vanlig behandling idag, här på mottagningen arbetar vi med hemmatandblekning.

Före behandling av hemmatandblekning

För att kunna bleka sina tänder hemma måste en tandläkare eller tandhygienist avgjuta dina tänder för att kunna tillverka en plastskena. I denna plastskena applicerar man sedan själv ett blekmedel innan man fäster skenan på tänderna. Den ska sitta minst fyra timmar. Det är viktigt att före behandling noga borsta sina tänder samt göra rent mellan dem.

Under behandling

Undvik att äta, dricka eller röka.

Efter slutförd blekning

Använd en tandkräm med extra fluor till dina tänder för att bibehålla slutresultatet.

Finns risk för biverkningar?

Man kan möjligen uppleva ökad känslighet i sina tänder under en kort period efter genomförd behandling. Skulle ett ihållande besvär uppstå ska du kontakta din tandläkare eller tandhygienist.

Informationen uppdaterades 10 november 2016 av Vården.se

Om Tandläkare Susanna Mellstrand

Jag har drivit mottagningen sedan 2011 då jag tog över från tandläkare Gunnar Frykholm. Men ända sedan 40-talet har det bedrivits tandvård här i lokalerna.

Tillsammans med mig jobbar tandsköterska Eva Hjelm.

Vilken tandvård kan vi hjälpa dig med?

Vi erbjuder alla sorters tandvård för hela familjen (självklart även barn) och skulle det behövas specialistkomptens så har vi ett bra samarbete med specialisttandläkare som vi remitterar till.

På mottagningen säljer vi även tandvårdsprodukter, vi kan hjälpa dig att hitta de produkter som passar dina behov.

För oss är det viktigt att du som patient får ett personligt omhändertagande i lugn och ro. Bra tandvård skall inte stressas fram utan vi ser till just dina behov. Hög kvalitet på vården är en självklarhet.

Vi är en del av Praktikertjänst vilket vi ser som en garant för god kvalitet.

Kontakta oss gärna för att höra mer eller för att boka en tid!

Informationen uppdaterades 10 november 2016 av Vården.se

Behandlingar hos Tandläkare Susanna Mellstrand

Tandläkarundersökning hos Tandläkare Susanna Mellstrand i Enskede

Tandhygienist hos Tandläkare Susanna Mellstrand i Enskede

Tandhygienisten jobbar framför allt preventivt, med andra ord så arbetar de med förebyggande munhälsa. Innan ett besök hos tandhygienist ...

Tandblekning hos Tandläkare Susanna Mellstrand i Enskede

Bettskena hos Tandläkare Susanna Mellstrand i Enskede

Om du vaknar upp med huvudvärk eller ömmande käkar kan det bero på att du biter ihop eller gnisslar med tänderna. Att gnissla betyder att...

Rotfyllning hos Tandläkare Susanna Mellstrand i Enskede

När behövs en rotfyllning? En vanlig orsak till att en rotfyllning behövs är att pulpan (det som sitter inne i tanden) blivit infekterad,...

Susanna Mellstrand

Susanna Mellstrand

Leg. Tandläkare
Eximinerades från Karolinska Institutet 1995. Efter AT-tjänst arbetade jag tio år i Norge. Jag återvände sedan till Sverige och arbetade under 2005-2011 inom Folktandvården.

Anette Nilsson

Leg. Tandhygienist

Karta - Enskedevägen 81, Enskede

11:14 - 13 nov, 2017

19:44 - 09 aug, 2017 skrev:

Bästa tandläkaren! Kan varmt rekomendera henne till alla. Man längtar ju aldrig till att gå till tandläkaren men hon får en verkligen att slappna av med sin härliga personlighet under undersökningen.

08:21 - 10 maj, 2017 skrev:

Susanna Mellstrand - en fantastisk tandläkare! Jag fick omvårdnad av det bästa kvalitet och vänligt bemötande. Efter besöket blev det ett enkelt och självklart val. Hon är min tandläkare! Starkt rekommenderar henne!!!

13:46 - 05 okt, 2015