1/17
Öppet idag från 08:00

Tandläkare Susanna Mellstrand

Enskedevägen 81, Enskede

Tandläkare Susanna Mellstrand

Jag har drivit mottagningen sedan 2011 då jag tog över från tandläkare Gunnar Frykholm. Men ända sedan 40-talet har det bedrivits tandvård här i lokalerna.

Tillsammans med mig jobbar tandsköterska Eva Hjelm.

Vilken tandvård kan vi hjälpa dig med?

Vi erbjuder alla sorters tandvård för hela familjen (självklart även barn) och skulle det behövas specialistkomptens så har vi ett bra samarbete med specialisttandläkare som vi remitterar till.

På mottagningen säljer vi även tandvårdsprodukter, vi kan hjälpa dig att hitta de produkter som passar dina behov.

För oss är det viktigt att du som patient får ett personligt omhändertagande i lugn och ro. Bra tandvård skall inte stressas fram utan vi ser till just dina behov. Hög kvalitet på vården är en självklarhet.

Vi är en del av Praktikertjänst vilket vi ser som en garant för god kvalitet.

Kontakta oss gärna för att höra mer eller för att boka en tid!

Informationen uppdaterades 10:10 - 28 jan, 2019

Tandläkarundersökning hos Tandläkare Susanna Mellstrand i Enskede

Innan en tandläkarundersökning

Under tandläkarundersökningen

Om problem behöver åtgärdas

Tandhygienist
hos Tandläkare Susanna Mellstrand i Enskede

Tandhygienisten jobbar framför allt preventivt, med andra ord så arbetar de med förebyggande munhälsa. Innan ett besök hos tandhygienist ...

Tandblekning
hos Tandläkare Susanna Mellstrand i Enskede

Ökad ålder och viss typ av livsmedel kan missfärga tänderna. Tandblekning är en vanlig behandling idag, här på mottagningen arbetar vi med h...

Bettskena
hos Tandläkare Susanna Mellstrand i Enskede

Om du vaknar upp med huvudvärk eller ömmande käkar kan det bero på att du biter ihop eller gnisslar med tänderna. Att gnissla betyder att...

Rotfyllning
hos Tandläkare Susanna Mellstrand i Enskede

När behövs en rotfyllning? En vanlig orsak till att en rotfyllning behövs är att pulpan (det som sitter inne i tanden) blivit infekterad,...

Frågor och svar

Fråga ställd 14:38 - 23 mar, 2017

Hej, Min flickvän har förstört sin tand efter ett kariesangrepp. Vi har varit till en annan tandläkare och de sa att det skulle kosta 8000 :- att laga. De föreslog tandprotes. Bilder på den skadade tanden: https://drive.google.com/open?id=0BxUjI9hYs77vMjlvQk1VY2UwTWM Har ni någon möjlighet att göra en billigare lagning? T.ex genom att putsa bort karies och därefter göra eventuell rotfyllning för att sedan laga ovanpå med plast som används vid mindre skador.

Tandläkare Susanna Mellstrand svarar:

Hej Adam! Jag vet inte hur hennes behandlingsperiod ser ut och hur mycket högkostnadsskydd hon har. Behöver tanden rotfyllas? Om ja, så behöver tanden en pelare och en krona och då är kostnaden 8000:- för den tanden rimlig. Vänliga hälsningar Tandläkare Susanna

Fråga ställd 09:51 - 11 nov, 2014

Hej, jag har en liten fyllning på min framtand. vad kostar det att byta ut den hos er?

Tandläkare Susanna Mellstrand svarar:

Hej! det beror på hur många ytor det är på tanden, och vilken tand. en ca kostnad 1000 - 1800kr. ring gärna oss på telefonnummer 08-6481853. MVH Eva Tandsköterska

Fråga ställd 22:35 - 10 nov, 2014

Hej! Jag undrar vad en undersökning kostar hos dig? Och även ett ca pris på att laga hål? Mvh Linda

Tandläkare Susanna Mellstrand svarar:

Hej! En undersökning kostar ca 830 kr, Lagning kostar olika beroende på vilken tand det är, och hur många ytor det är som behöver lagas på tanden. ca 1000 - 1600kr. MVH Eva Tandsköterska

5 / 5

13 nov, 2017 David skrev:

9 aug, 2017 Josefin skrev:

Bästa tandläkaren! Kan varmt rekomendera henne till alla. Man längtar ju aldrig till att gå till tandläkaren men hon får en verkligen att slappna av med sin härliga personlighet under undersökningen.

10 maj, 2017 Simon skrev:

Susanna Mellstrand - en fantastisk tandläkare! Jag fick omvårdnad av det bästa kvalitet och vänligt bemötande. Efter besöket blev det ett enkelt och självklart val. Hon är min tandläkare! Starkt rekommenderar henne!!!

5 okt, 2015 Charlotte skrev:

Måndag : 08:00 - 16:00
Tisdag : 08:00 - 17:00
Onsdag : 08:00 - 16:00
Torsdag : 08:00 - 17:00
Fredag : 08:00 - 15:00 Gäller bara ojämna veckor.