1/5
Öppet idag från 08:00

Enköping Akupunktur och Psykoterapi

Rådmansgatan 4A, Enköping

Enköping Akupunktur och Psykoterapi

Välkommen till din mottagning i Enköping!

Vi har tillsammans en mycket gedigen kompetens inom flera områden. Om du inte vet vilken metod som passar dig, så är det vårt jobb att genom samtal och undersökning komma fram till vad som är den bästa vägen i just ditt fall.

Vi kan erbjuda dig hjälp inom många områden

Vi utför akupunktur, bioresonans, hypnos, koppning och psykoterapi. Vi arbetar även med medveten andning, mindfulness, stress, qi gong och xing ping – en kinesisk metod för att uppnå frid i sinnet. Du kan läsa mer om varje metod nedan. Vi ger också korta kvällsföredrag och kurser. Gå gärna in på våra hemsidor och se vad som är på gång.

Här hittar du oss

Du hittar oss centralt i Enköping, mitt emot Pausparkeringen. Vår adress är Rådmansgatan 4A, 749 49 Enköping, ingång från gården och det går bra att komma in med rullstol då praktiken ligger på entréplanet.

Välkommen att kontakta oss för mer information och tidsbeställning!

Informationen uppdaterades 13:20 - 14 dec, 2020

Psykoterapi - samtalsterapi hos Enköping Akupunktur och Psykoterapi

Samtalsterapi där klienten är i centrum

Varje människa är unik och var och en har sin egen historia. Därför handlar samtalet om dig och din speciella historia, eller du kanske har ett specifikt problem som du vill bearbeta. Även ett specifikt problem utgår ändå ifrån dig och hur du tolkar det som händer.

Genom samtalet med terapeuten kan du få hjälp med att sätta ord på din historia, på det som känns svårt, eller kanske är obegripligt. Det kan också handla om att komma i kontakt med sina känslor, eller bara att få uttrycka sig utan att bli bedömd, dömd, eller att bli värderad. Terapeuten lyssnar, är känslomässigt närvarande och accepterande.

Ibland är det första gången klienten blir lyssnad på och tagen på allvar. Genom att få berätta och sätta ord på sin historia kan den bli begriplig och klienten kan få syn på sådant som är skamfyllt, dolt eller smärtsamt. När man kommit till insikt kan förändringsarbetet börja.

Relationen mellan klient och terapeut

Psykoterapi är både ett professionellt möte och samtidigt ett personligt möte mellan två människor. Därför är också relationen mellan klient och terapeut mycket viktig.

Terapeuten hjälper klienten att utforska och att komma i kontakt med sina erfarenheter, tankar och känslor, vilket kan vara svårt att göra på egen hand. Det kan också handla om att man har fastnat i sin livsprocess, tappat mål och mening med livet. Du kan känna dig fri att prata om vad som helst, terapeuten har tystnadsplikt.

När kan jag söka hjälp?

Samtalsterapi hjälper vid stress, smärta, nedstämdhet, depression, oro, ångest, panikångest, fobier, relationsproblem, kriser, skilsmässa, sorg, låg självkänsla, dåligt självförtroende, sömnproblem, oönskade och självdestruktiva beteenden, stöd i samband med utsättande av psykofarmaka, mm.

Varmt välkommen att boka tid hos oss på Enköping Akupunktur och Psykoterapi!

Hypnos
hos Enköping Akupunktur och Psykoterapi

Hur kan hypnos hjälpa mig? Hypnos, medför ofta en väldigt djup och vilsam avslappning. Under hypnos kan vi arbeta på självkänsla, självfö...

Akupunktur
hos Enköping Akupunktur och Psykoterapi

Traditionell Kinesisk Medicin är en holistisk medicin Med akupunktur enligt Traditionell Kinesisk Medicin, kan en mängd sjukdomar behandl...

Koppning
hos Enköping Akupunktur och Psykoterapi

Vad är koppning? Koppning är en utmärkt metod för att behandla många olika besvär. En av de många välgörande effekterna är att koppning s...

Xin Ping
hos Enköping Akupunktur och Psykoterapi

Vad är Xin Ping? Xin Ping som på svenska blir ”fridfullt sinne”, handlar om att skapa det underbaraste av alla tillstånd, nämligen inre l...

Schematerapi
hos Enköping Akupunktur och Psykoterapi

Vad är schematerapi? Schematerapi handlar om vår känslomässiga sårbarhet, dvs. grundläggande behov som inte blivit tillgodosedda eller ti...

Frågor och svar

Fråga ställd 21:06 - 14 jan, 2019

Hej Gunilla, går det att behandla Restless legs?

Enköping Akupunktur och Psykoterapi svarar:

Hej Salomina, ja det är möjligt. Du kan kontakta mig på mobilen, 0707 776742. Mvh Gunilla

Fråga ställd 12:35 - 28 dec, 2016

Hej! Jag går på kbt pga av panikångest/stress. Jag är sugen på att testa akupunktur mot min stress/ångest för att se om det hjälper. Vad kostar det och hur lång tid tar det och hur ofta ska man gå? Har aldrig testat akupuntur!

Enköping Akupunktur och Psykoterapi svarar:

Hoppsan mobilnumret blev fel, rätt nr 0707 776742 Mvh Gunilla Nordin

4.8 / 5

25 nov, 2019 Gabriele A. skrev:

4 feb, 2019 U..n skrev:

30 jan, 2019 T..n skrev:

5 dec, 2017 Katrin skrev:

Är så nöjd och imponerad efter behandlingar hos Gunilla Nordin, tack!

10 jan, 2017 Carola skrev:

Lördag : 09:00 - 12:00