Vaccination hos Min Doktor - Kliniken Enköping

fr. 200 kr

Vagnsgatan 3, ICA Maxi, Enköping - Visa på karta

• Lördag - Söndag 10:00 - 18:00

Vaccination

Vi på Min Doktor - Kliniken Enköping hjälper till med vaccinationer för hela familjen. Du behöver inte boka tid utan kan komma på drop-in när det passar dig bäst.

Vad innebär det att vaccinera sig?

När du vaccinerar dig tillför man delar av ett smittämne till kroppen, vilket aktiverar kroppens immunförsvar. Om du senare blir smittad av sjukdomen är kroppen förberedd och kan förstöra smittämnet innan du blir sjuk.

Vaccinera dig hos Min Doktor

Hos Min Doktor - Kliniken Enköping erbjuder vi vaccination för både barn och vuxna. Vi kan till exempel vaccinera mot:

• TBE
  • Hepatit A+B
  • Säsongsinfluensan
  • Pneumokocker
  • Stelkramp

Varmt välkommen till oss på Min Doktor - Kliniken Enköping!

Informationen uppdaterades 13 augusti 2019 av Vården.se

Om Min Doktor - Kliniken Enköping

Välkommen in till oss på Min Doktor - Kliniken Enköping!

Du hittar Min Doktor - Kliniken Enköping på Vagnsgatan 3 inne på ICA Maxi. Om du kommer med bil finns det gott om parkeringsplatser utanför, och tar du bussen går du av vid hållplats ICA Maxi.

Det här kan Min Doktor Kliniken hjälpa dig med

Hos Min Doktor - Kliniken Enköping får du träffa kunniga och erfarna sjuksköterskor, som kan bedöma dina besvär och ta hand om din hälsa. Vid behov finns även läkare och specialister tillgängliga på länk, och de kan ställa diagnos, skriva ut recept och besluta om behandling. Vi kan hjälpa dig med:

• Sjukvård - till exempel vid bihåleinflammation och halsfluss
  • Tester - till exempel mätning av blodtryck eller kolesterol
  • Vaccinationer - till exempel mot TBE, hepatit eller influensa

Vi tar emot både vuxna och barn från 2 års ålder.

Vi har drop-in på alla våra kliniker

Hos oss på Min Doktor Kliniken behöver du aldrig boka tid - vi har drop-in så du kan komma förbi när det passar dig. Ta en kölapp och vänta på din tur, så hjälper vi dig så snabbt vi kan! Vi har generösa öppettider och du kan komma till oss både på vardagar och helger.

Vill du få hjälp hemifrån?

Har du svårt att ta dig till en mottagning? Ladda ner vår app så kan du få prata med en läkare direkt i din telefon!

Varmt välkommen till Min Doktor - Kliniken Enköping!

Informationen uppdaterades 13 augusti 2019 av Vården.se

Behandlingar hos Min Doktor - Kliniken Enköping

Drop-in hos Min Doktor - Kliniken Enköping

På Min Doktor - Kliniken Enköping behöver du aldrig boka tid, utan är välkommen på drop-in. Vi tar emot både vuxna och barn från 2 år. Mi...

Besök hos sjuksköterska hos Min Doktor - Kliniken Enköping

Kostnadsfritt

Hos Min Doktor - Kliniken Enköping får du träffa erfarna sjuksköterskor som har lång vana av att träffa olika patienter. De hjälper dig med ...

Vaccination hos Min Doktor - Kliniken Enköping

fr. 200 kr

Receptförnyelse hos Min Doktor - Kliniken Enköping

Kostnadsfritt

Behöver du förnya dina recept? Då är du välkommen till Min Doktor - Kliniken Enköping! Regler kring att förnya recept Hos Min Doktor -...

Blodtrycksmätning hos Min Doktor - Kliniken Enköping

60 kr

Funderar du på hur ditt blodtryck ser ut? Då kan vi på Min Doktor - Kliniken Enköping enkelt hjälpa dig med en blodtrycksmätning. Därför ...

Karta - Vagnsgatan 3, ICA Maxi, Enköping

• Fråga ställd 18:19 25 nov 2019

Hej.
    Vi ska åka till Cypern i maj och har 3 barn 11,11 och 6 år som jag antar behöver vaccinera sig mot hepatit? Är det både A och B? Vad kostar det per barn?

Min Doktor - Kliniken Enköping svarar:

Hej! Såhär säger vår vaccinationsexpert: Risken är den samma som i Sverige när det gäller hepatit a och b. Det som rekommenderas är att som vuxen se över sitt grundskydd, dvs fylla på skyddet mot difteri/stelkramp/kikhosta om det är mer än 20 år sedan ni fick vaccination mot det, samt se över skydd mot mässling med tanke på hur läget ser ut i Europa. Om man haft sjukdomen så är man immun, beroende på när man är född så kan skyddet behöva kompletteras med en dos vaccin. Om barnen har följt det allmänna vaccinationsprogrammet så är det fullgott skydd för detta resmål. Prislista för vaccinationer på våra Min Doktor Kliniker hittar ni här: https://www.mindoktor.se/vaccination/
    Med vänlig hälsning, Petronella, Kommunikationsavdelningen Min Doktor

• Fråga ställd 12:37 16 okt 2019

Jag skulle vilja veta hur länge hepatit A vaccination skyddar.jag har fått min vaccin 1998 - 08.
    Mvh/Riitta Asikainen

Min Doktor - Kliniken Enköping svarar:

Hej Riitta,

Jag ber om ursäkt för fördröjningen av svar på din fråga. Jag blev tvungen att kontrollera detta med en kollega.
    Nu har jag dock ett svar på vad som gäller. När man har tagit sin 2:a dos så har man ett fullgott - livslångt - skydd. Det finns alltså i nuläget inga rekommendationer att fylla på.

Om du däremot inte tagit din 2:a dos så är du varmt välkommen till en av våra kliniker trots att det har gått så pass lång tid sedan du vaccinerade dig. På våra kliniker kan du även få ytterligare rådgivning från en av våra sjuksköterskor.

Jag hoppas att du har fått svar på din fråga och annars är du välkommen att återkomma med dina frågor!

Allt gott!
    Hanna