Blödande tandkött hos Folktandvården Ekerö

Tegelbruksvägen 1B, Ekerö - Visa på karta

• Måndag - Onsdag 07:15 - 19:00
  • Torsdag - Fredag 07:15 - 17:00

Blödande tandkött

Varför får man blödande tandkött?

Blödande tandkött kan tyda på att du har en inflammation i tandköttet. Ofta beror det på att man inte borstar tänderna morgon och kväll, eller att man borstar på fel sätt. Det gör att bakterier får fäste på tänder eller i tandköttsfickor. Ibland kan viss mat eller dryck också påverka.

Hur blir jag av med blödande tandkött?

Det viktigaste vid blödande tandkött är att borsta tänderna noga med en mjuk tandborste. Du bör också använda tandtråd för att komma åt mellan tänderna. Efter några noggranna borstningar brukar symtomen försvinna. Om du fortfarande har besvär efter en vecka av noggrann rengöring så bör du kontakta en tandhygienist.

Välkommen att boka tid hos tandhygienisterna på Folktandvården Ekerö!

Informationen uppdaterades 04 februari 2019 av Vården.se

Om Folktandvården Ekerö

Hos oss på Folktandvården Ekerö får du hjälp med allt som rör dina tänder och din munhälsa. Våra duktiga tandläkare, tandhygienister och tandsköterskor hjälper barn, ungdomar och vuxna med allt från en vanlig undersökning till mer avancerad tandvård.

Tandvård hos Folktandvården

Folktandvården ger dig en komplett tandvård, med både förebyggande och akut tandvård. Du kan till exempel få hjälp med lagningar, tandblekning och tandersättningar som kronor och broar. Vi erbjuder också Frisktandvård - tandvård till ett fast pris.

Varmt välkommen till Folktandvården Ekerö!

Informationen uppdaterades 04 februari 2019 av Vården.se

Behandlingar hos Folktandvården Ekerö

Tandhygienist hos Folktandvården Ekerö

610 kr

Vill du ha rena och fräscha tänder? Hos Folktandvården Ekerö kan du få hjälp med undersökning och behandling av en duktig tandhygienist. ...

Tandsten hos Folktandvården Ekerö

Hos Folktandvårdens duktiga tandhygienister kan du få hjälp med att ta bort tandsten! Vad är tandsten? Tandsten är en beläggning som b...

Blödande tandkött hos Folktandvården Ekerö

Om du lider av blödande tandkött kan du vända dig till Folktandvården Ekerös tandhygienister. Varför får man blödande tandkött? Blödan...

Karta - Tegelbruksvägen 1B, Ekerö

16:12 - 06 feb, 2019

11:30 - 04 jun, 2012 skrev:

Jag bytte från privat tandläkare till folktandvården på Ekerö och är hur nöjd som helst. Min tandläkare är försiktig vid undersökning, vilket uppskattas mycket. Personalen är alltid så trevliga, engagerade och ger goda råd. Tummen upp för Ekerö Folktandvård!