1/2
Öppet idag från 08:00

Ungdomsmottagning Ekerö

Bryggavägen 8, plan 3

Ungdomsmottagning Ekerö

Till vår ungdomsmottagning är alla mellan 13-23 år varmt välkomna!

Här arbetar barnmorska, kurator och gynekolog tillsammans för att stötta och hjälpa dig. Till oss kan du komma på drop-in eller boka en tid, vi har telefontid alla dagar i veckan. Aktuella drop-in-tider kan du se här.

Det är gratis att besöka oss och vi har tystnadsplikt.

Vad kan ungdomsmottagningen hjälpa mig med?

Behöver du preventivmedel, göra klamydiatest, är du orolig över att vara gravid eller vill du prata om mensen?

Eller har du det jobbigt med dina relationer till kompisar, föräldrar eller partner? Är skolan jobbig, vet du inte vad du vill, funderar du kanske på din identitet och sexualitet?

Hos oss på Ekerös Ungdomsmottagning kan vi hjälpa dig med:

• Rådgivande samtal med barnmorska
  • Samtal med kurator
  • Tillgång till gynekolog
  • Preventivmedelsrådgivning
  • Tester för sexuellt överförbara sjukdomar, t ex klamydia
  • Graviditetstester
  • Akutpreventivmedel (dagen-efter-piller)
  • Kondomer

Ungdomsmottagning Ekerö är HBTQ-diplomerade
Vi är HBTQ-diplomerade vilket betyder att vi har kunskap om hbtq-frågor. Vårt mål är att möta dig som hbtq-person på bästa sätt. HBTQ är ett samlingsnamn för homosexuella, bisexuella, transpersoner och queer.

Välkommen hit!
Vi finns också på Facebook!

Informationen uppdaterades 15:26 - 7 nov, 2018

HBTQ-diplomerade hos Ungdomsmottagning Ekerö

Vi är HBTQ-diplomerade

Ungdomsmottagning Ekerö är HBTQ-diplomerade!

Preventivmedelsrådgivning
hos Ungdomsmottagning Ekerö

På Ungdomsmottagningen Ekerö får du träffa barnmorskor med erfarenhet som kan hjälpa dig med att: Hitta den preventivmetod som passar j...

Klamydiatest
hos Ungdomsmottagning Ekerö

Klamydia är en av de vanligaste könssjukdomarna och den smittar framförallt genom oskyddat samlag. På ungdomsmottagningen kan vi hjälpa dig ...

Dagen efter-piller
hos Ungdomsmottagning Ekerö

Har du haft oskyddat samlag? Som tjej kan du komma till oss på Ungdomsmottagning Ekerö för att få dagen efter-piller om du haft oskyddat ...

Måndag : 07:30 - 19:00
Tisdag - Torsdag : 08:00 - 17:00
Fredag : 08:00 - 16:00
Drop-in måndagar kl 14.30-17.45, aktuella drop-in-tider finns på hemsidan.

Du kan också lämna meddelande på telefonsvararen på 08-560 329 40 så blir du uppringd.