Preventivmedelsrådgivning

Logo Ungdomsmottagning Ekerö

Ungdomsmottagning Ekerö - Ekerö

På Ungdomsmottagningen Ekerö får du träffa barnmorskor med erfarenhet som kan hjälpa dig med att:

• Hitta den preventivmetod som passar just dig bäst, t ex p-piller, p-ring, spiral eller p-stav.
  • Göra provtagning för sexuellt överförbara sjukdomar.
  • Få hjälp med graviditetstest.
  • Få akutpreventivmedel (eller så kallade dagen-efter-piller).
  • Få kondomer.

Vårdavtal med Stockholms läns landsting

Vi har vårdavtal med Stockholms läns landsting vilket innebär att besöken/rådgivningen är kostnadsfria. Vid gynekologiska besvär bör du kontakta en gynekolog.

Bokad tid eller drop-in? Hos oss kan du välja vad som passar dig bäst!

Här kan du se våra aktuella drop-in tider för preventivmedel!

Informationen uppdaterades 31 mars 2017 av Vården.se

Bryggavägen 8, plan 3 - Visa på karta

• Tisdag - Torsdag 08:00 - 17:00
  • Drop-in måndagar kl 14.30-17.45, aktuella drop-in-tider finns på hemsidan.

Om Ungdomsmottagning Ekerö

Till vår ungdomsmottagning är alla mellan 13-23 år varmt välkomna!

Här arbetar barnmorska, kurator och gynekolog tillsammans för att stötta och hjälpa dig. Till oss kan du komma på drop-in eller boka en tid, vi har telefontid alla dagar i veckan. Aktuella drop-in-tider kan du se här.

Det är gratis att besöka oss och vi har tystnadsplikt.

Vad kan ungdomsmottagningen hjälpa mig med?

Behöver du preventivmedel, göra klamydiatest, är du orolig över att vara gravid eller vill du prata om mensen?

Eller har du det jobbigt med dina relationer till kompisar, föräldrar eller partner? Är skolan jobbig, vet du inte vad du vill, funderar du kanske på din identitet och sexualitet?

Hos oss på Ekerös Ungdomsmottagning kan vi hjälpa dig med:

• Rådgivande samtal med barnmorska
  • Samtal med kurator
  • Tillgång till gynekolog
  • Preventivmedelsrådgivning
  • Tester för sexuellt överförbara sjukdomar, t ex klamydia
  • Graviditetstester
  • Akutpreventivmedel (dagen-efter-piller)
  • Kondomer

Ungdomsmottagning Ekerö är HBTQ-diplomerade
Vi är HBTQ-diplomerade vilket betyder att vi har kunskap om hbtq-frågor. Vårt mål är att möta dig som hbtq-person på bästa sätt. HBTQ är ett samlingsnamn för homosexuella, bisexuella, transpersoner och queer.

Välkommen hit!
Vi finns också på Facebook!

Övriga behandlingar hos Ungdomsmottagning Ekerö

• Klamydiatest

Gratis

Klamydia är en av de vanligaste könssjukdomarna och den smittar framförallt genom oskyddat samlag. På ungdomsmottagningen kan vi hjälpa dig ... Läs mer

• Dagen efter-piller

Gratis

Har du haft oskyddat samlag? Som tjej kan du komma till oss på Ungdomsmottagning Ekerö för att få dagen efter-piller om du haft oskyddat ... Läs mer

• HBTQ-diplomerade

Ungdomsmottagning Ekerö är HBTQ-diplomerade! Vi är HBTQ-diplomerade vilket betyder att vi har kunskap om hbtq-frågor. Vårt mål är att... Läs mer

Karta - Bryggavägen 8, plan 3