• 08-54490399

Synundersökning hos Synsam Danderyd

Mörby centrum, Danderyd - Visa på karta

• Söndag 12:00 - 16:00

Synundersökning

Upplever du besvär med synen eller känner du av trötta ögon och återkommande huvudvärk? Då kan det vara dags att boka in en synundersökning hos Synsam i Mörby Centrum!

Vikten av att undersöka sin syn

Att leva med synfel kan vara mycket besvärande och ge fler symtom än bara att man ser dåligt. Därför är det viktigt att du söker hjälp när du upplever besvär. Vi på Synsam undersöker dig och hjälper till genom hela processen om du skulle behöva synkorrigering med hjälp av glasögon och/eller linser.

Vad händer vid en synundersökning?

När du kommer till oss börjar optikern med att ställa frågor kring din syn och ögonhälsa, och om du har någon ärftlighet för synfel eller ögonsjukdomar som du vet om. Efter det gör vi ett antal mätningar för att kunna konstatera om du har något synfel. Om det behövs synkorrigering får du också hjälp med att hitta lämplig styrka på glasögon och/eller linser. Skulle optikern hitta något annat som är avvikande vid undersökningen remitteras du vidare till en ögonläkare, för en mer djupgående undersökning.

Välkommen att boka tid för syntest hos Synsam Danderyd!

Informationen uppdaterades 19 februari 2020 av Vården.se

Om Synsam Danderyd

Varmt välkommen till optikerna på Synsam Danderyd!

I Danderyd hittar du vår välsorterade Synsambutik i Mörby Centrum. Våra legitimerade optiker finns här för att hjälpa dig med olika sorters synundersökningar, samt att hitta glasögon, linser eller andra tillbehör som du behöver. Ska du skaffa glasögon för första gången eller vill du bara uppdatera din stil? Vi på Synsam finns här för dig!

Våra legitimerade optiker hjälper dig med syntest

Hos Synsam Danderyd kan du få hjälp med olika typer av synundersökningar av våra legitimerade optiker. Det kan exempelvis vara aktuellt om du:

• Ofta har problem med trötta ögon
  • Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon

Vi hjälper dig utifrån dina behov och välkomnar både unga och gamla till vår butik.

Glasögon hos Synsam Danderyd

Hos Synsam kan du köpa bågar från ett stort antal märken, och våra rådgivare finns på plats för att hjälpa dig hitta rätt glasögon för just dig. Vi erbjuder också möjligheten att hyra dina glasögon, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Utöver det hittar du solglasögon, linsvätska och massor med tillbehör i vår butik.

Olycksgaranti och uppföljning

Hos oss på Synsam kan du känna dig trygg och vi erbjuder dig stöd även efter att du har gått hem med dina nya glasögon. Skulle de skadas under de första 365 dagarna reparerar vi eller ersätter dem, utan extra kostnad. Om du skulle uppleva att din syn har förändrats inom samma tidsram är du också välkommen tillbaka till oss för en kostnadsfri undersökning.

Varmt välkommen att kontakta Synsam Danderyd i Mörby Centrum och boka en tid!

Informationen uppdaterades 19 februari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Danderyd

Synundersökning hos Synsam Danderyd

Skaffa glasögon hos Synsam Danderyd

Hos oss på Synsam Danderyd kan du få hjälp med att skaffa glasögon som passar perfekt för just dig. Glasögon är en metod för att korriger...

Skaffa linser hos Synsam Danderyd

Har du funderat på att skaffa linser? Det kan vara ett bra alternativ eller komplement till glasögon. Hos Synsam Danderyd i Mörby Centrum hj...

Karta - Mörby centrum, Danderyd