Undersökning av ny patient hos Mörby Dental Group i Danderyd

Mörby Centrum, plan 6, hiss 13 - Visa på karta

Undersökning av ny patient

Innan en tandläkarundersökning

Under tandläkarundersökningen

Fyra röntgenbilder ingår i priset.

Om problem behöver åtgärdas

Varmt välkommen!

Informationen uppdaterades 08 februari 2017 av Vården.se

Om Mörby Dental Group

På Mörby Dental Group erbjuder vi våra patienter mycket bra service direkt

Mörby Dental Group är en tandvårdspraktik för hela livet med alla typer av behandlingar som alla i familjen kan komma till!

En av Stockholms modernaste tandläkarmottagningar

Mörby Dental Group är idag en av Stockholms modernaste praktiker både gällande teknik och kunnande. Vi har tandläkare med olika inriktningar och ett antal specialister med omfattande specialistutbildning inom sitt område som tillsammans kan erbjuda dig som patient alla typer av tandvårdsbehandlingar. Allt från vanliga lagningar till implantat, men även tandreglering, kirurgi och estetisk tandvård.

CBCT-röntgen

Vi har marknadens mest avancerade CBCT-maskin som innehåller tandvårdens modernaste röntgenteknologi för diagnoser med 3-dimensionella röntgenbilder. CBCT-röntgen används även vid planering inför implantatbehandlingar, diagnostisering vid smärttillstånd, planering inför komplicerade tanduttagningar samt rotfyllningar men kan också användas vid diagnostik av tänder som ej brutit fram.

CBCT-maskinen gör att våra patienter inte behöver remitteras till externa röntgenspecialister utan kan få den servicen direkt på vår klinik.

Tandtekniklaboratorium i våra lokaler

Vi har ett tandtekniklaboratorium i våra lokaler vilket förenklar och förbättrar behandlingar som kräver tandteknik som t ex kronor och proteser. Du som patient får träffa tandteknikern och göra en färgbestämning något som ger en stor estetisk fördel.

Akuttider

Kontakta oss om du till exempel drabbas av akut tandvärk - vi har akuttider varje dag!

År 2005 öppnade vi Mörby Dental Group, 2011 Sollentuna Dental Group och 2014 Nacka Dental Group, alla med samma vinnande koncept.

Årets företagare i Danderyd 2013

MDG blev av Företagarna i Danderyds kommun utnämnda till ”Årets företagare”!

Mörby Dental Group är miljödiplomerad av Hälso- och sjukvårdsförvaltningen. Vi stöttar organisationer som gör ett viktigt jobb som läkare och tandläkare i utsatta delar av världen.

Varmt välkommen till Mörby Dental Group!

Informationen uppdaterades 08 februari 2017 av Vården.se

Behandlingar hos Mörby Dental Group

Undersökning av ny patient hos Mörby Dental Group i Danderyd

• - Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.
  • - Fyra röntgenbilder ingår.

Munhygienbehandling hos tandhygienist hos Mörby Dental Group i Danderyd

• - Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.
  • - Fluorbehandling vid behov.
  • - Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.

Tandutdragning hos Mörby Dental Group i Danderyd

• - Vanlig utdragning av en tand.
  • - Alla moment ingår.
  • - Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.

Tandlagning på kindtand, tre ytor hos Mörby Dental Group i Danderyd

• - Lagning med plastfyllning, inklusive material.

Rotfyllning av framtand hos Mörby Dental Group i Danderyd

Krona på enstaka tand, metall och porslin hos Mörby Dental Group i Danderyd

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Krona på enstaka tand, helkeramisk hos Mörby Dental Group i Danderyd

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Halva priset på tandläkarundersökning hos Mörby Dental Group i Danderyd

• - Priset gäller dig som är förstagångsbesökare. Ordinarie pris 840 kr, nu 420 kr.
420 kr

Tandblekning hos Mörby Dental Group i Danderyd

• - SPECIALPRIS PÅ HEMMABLEKNING Ordinarie pris 3000:-, nu endast 2500:-
2 500 kr

Tandreglering hos Mörby Dental Group i Danderyd

Ortodonti, även kallat tandreglering, är den del av tandvården som specialiserat sig på att diagnostisera, förebygga och behandla bett- och ...

Eva Malmberg Reznik

Karta - Mörby Centrum, plan 6, hiss 13

22:45 - 01 jul, 2016 skrev:

Bästa kvalitet. Proffesionellt . Både tandläkare och hygienister . Toppenställe

08:43 - 09 jun, 2016 skrev:

Bra service och bra råd.

12:15 - 20 okt, 2015 skrev:

Kan varmt rekommendera Mörby Dental Group och min tandläkare Tobias. Alltid lika fint bemötande!