Tandblekning hos Tandläkare Susanne Strömhielm i Danderyd

Mörby centrum - Visa på karta

• Onsdagar stängt

Tandblekning

Ökad ålder och viss typ av livsmedel kan missfärga tänderna. Tandblekning är en vanlig behandling idag som kan utföras både hemma eller hos tandläkaren. Metoden går ut på att använda en blekande gel ibland i kombination med ljusbehandling eller laser.

Före behandling av hemmatandblekning

För att kunna bleka sina tänder hemma måste en tandläkare eller tandhygienist avgjuta dina tänder för att kunna tillverka en plastskena. I denna plastskena applicerar man sedan själv ett blekmedel innan man fäster skenan på tänderna. Den ska sitta på en till två timmar. Det är viktigt att före behandling noga borsta sina tänder samt göra rent mellan dem.

Under behandling

Undvik att äta, dricka eller röka.

Efter slutförd blekning

Använd en tandkräm med extra fluor till dina tänder för att bibehålla slutresultatet.

Finns det risk för biverkningar?

Man kan möjligen uppleva ökad känslighet i sina tänder under en kort period efter genomförd behandling. Skulle ett ihållande besvär uppstå ska du kontakta din tandläkare eller tandhygienist.

Informationen uppdaterades 19 januari 2017 av Vården.se

Om Tandläkare Susanne Strömhielm

Jag, tandläkare Susanne Strömhielm tog min examen på Tandläkarhögskolan, Karolinska Institutet, 1986 och har sedan dess arbetat som allmäntandläkare. Sedan 2001 driver jag min egna praktik i Danderyd.

På vår klinik är du som patient alltid i fokus. Vårt mål är att du ska känna dig 100 procent trygg inför ditt tandläkarbesök. Vi vill även att du ska vara nöjd med ditt besök och vi strävar alltid efter att förbättra oss.

Vi tar emot hela familjen, både stora som små!

När mottagningen är stängd kan du vid akuta behov vända dig till Cityakuten Tandvård på telefonnummer 010-601 02 01 eller ringa Vårdguiden på telefonnummer 1177.

Varmt välkommen att kontakta oss för mer information!

Informationen uppdaterades 19 januari 2017 av Vården.se

Behandlingar hos Tandläkare Susanne Strömhielm

Undersökning av ny patient hos Tandläkare Susanne Strömhielm i Danderyd

• - Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.
  • - Fyra röntgenbilder ingår.

Munhygienbehandling hos tandhygienist hos Tandläkare Susanne Strömhielm i Danderyd

• - Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.
  • - Fluorbehandling vid behov.
  • - Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.

Tandutdragning hos Tandläkare Susanne Strömhielm i Danderyd

• - Vanlig utdragning av en tand.
  • - Alla moment ingår.
  • - Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.

Tandlagning på kindtand, tre ytor hos Tandläkare Susanne Strömhielm i Danderyd

• - Lagning med plastfyllning, inklusive material.

Rotfyllning av framtand hos Tandläkare Susanne Strömhielm i Danderyd

Krona på enstaka tand, metall och porslin hos Tandläkare Susanne Strömhielm i Danderyd

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Krona på enstaka tand, helkeramisk hos Tandläkare Susanne Strömhielm i Danderyd

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Tandreglering - Inman Aligner hos Tandläkare Susanne Strömhielm i Danderyd

Inman Aligner är en tandregleringsapparatur som hjälper oss att få raka tänder i över- och underkäksfronten. Behandlingen är framförallt för...

Tandblekning hos Tandläkare Susanne Strömhielm i Danderyd

Dina Aziz

Leg. Tandhygienist

Karta - Mörby centrum

20:50 - 25 sep, 2016 skrev:

Hej! Susanne tog emot mig trots att det var kort varsel och min svenska inte riktigt på plats. Jag fick ett bra bemötande och hjälp! Tusen tack Susanne ! Hälsningar Amaser

18:10 - 24 maj, 2016

08:35 - 09 mar, 2016 skrev:

Alltid varit rädd för att gå till tandläkaren men efter att ha besökt Susanne Strömhielm längtar man nästan att gå tillbaka inom kort .:) Två underbara människor som fick mig att slappna av i tandläkarstolen Susanne och Liselott .
Dennis/

23:29 - 05 mar, 2016 skrev:

Är väldigt nöjd med Susanne som tandläkare. De är duktiga på det de gör och mycket trevliga. Det är näst intill en lyxkänsla/spa känsla att gå dit. Vilket säger mycket om en tandläkare! Har nyligen fått en s.k krona som sitter perfekt. Den är fin i både färg, form och känsla i munnen. Det märks att det är kvalité hela vägen. Fint väntrum, familjär känsla och en tv med lite bra och distraherande innehåll i taket framför en i tandläkarstolen.

09:12 - 25 nov, 2015 skrev:

Får alltid samma lugna och förtroendegivande bemötande av både Liselott och Susanne. Litar till 100% på deras kompetens och omdöme och sedan jag började gå hos Susanne för några år sedan tycker jag t.o.m. att det är riktigt trevligt att gå till tandläkaren :-). Dessutom är de fantastiska på att trolla fram akuttid när det behövs.

16:37 - 31 aug, 2015 skrev:

Helt fantastiskt! Jag känner att jag får den hjälp som jag behöver och att mina önskemål uppfylls när jag är hos Susanne. Jag känner mig trygg i hennes händer!