Basundersökning av ny patient hos Team Brandmaier Uppsalakliniken i UPPSALA

960 kr

Fullständig basundersökning när du kommer som ny patient till oss. Fyra röntgenbilder ingår.

Klostergatan 1 - Visa på karta

Basundersökning av ny patient

Innan en tandläkarundersökning

Du behöver inte förbereda dig på något speciellt sätt innan en tandläkarundersökning men det är alltid bra om du tar med dig en medicinlista om du tar några mediciner regelbundet.

Under tandläkarundersökningen

Vid undersökningen kontrollerar tandläkaren manuellt och med hjälp av röntgen om man har hål, hur tandköttet ser ut och om det finns risk för tandlossning.

Fyra röntgenbilder ingår i priset.

Om problem behöver åtgärdas

Varmt välkommen!

Informationen uppdaterades 17 mars 2017 av Vården.se

Om Team Brandmaier Uppsalakliniken

Uppsalakliniken är en modern privat tandvårdsklinik i centrala Uppsala som öppnade 2007 och består av två team där Team Brandmaier är ett av dem.

Allmän- och specialisttandvård under ett och samma tak

Team Brandmaier Uppsalakliniken består av specialisttandläkare Catharina Brandmaier och tandläkare Ari Brandmaier och vi erbjuder tillsammans med våra medarbetare allmäntandvård, tandhygienistbehandling och specialisttandvård inom parodontologi.

Vi erbjuder även specialisttandvård inom oral protetik och käkkirurgi via våra kollegor i andra teamet på Uppsalakliniken. Vi har också ett nära samarbete med specialister inom andra områden som vi kan remittera till vid behov.

Tandvård för hela familjen

Vi har tandvård för hela familjen. Vi erbjuder våra patienter allt från förebyggande vård, behandling av tandlossning och infektionssjukdomar kring implantat, konserverande behandling, kronor och broar, tandköttsplastik till implantat och kosmetisk tandvård.

Team Brandmaier

Vi i Team Brandmaier på Uppsalakliniken har en bred kompetens och erfaren och kunnig personal. Vi använder oss av moderna metoder och material för att kunna ge dig som patient bästa möjliga vårdkvalitet.

Varmt välkommen till Team Brandmaier på Uppsalakliniken!

Vill ni se hela vår klinik? Gå på en virtuell rundtur!

Nedanstående behandlingspriser är medelpriser.

Informationen uppdaterades 17 mars 2017 av Vården.se

Behandlingar hos Team Brandmaier Uppsalakliniken

Basundersökning av ny patient hos Team Brandmaier Uppsalakliniken i UPPSALA

• - Fullständig basundersökning när du kommer som ny patient till oss.
  • - Fyra röntgenbilder ingår.
960 kr

Munhygienbehandling hos tandhygienist - mindre hos Team Brandmaier Uppsalakliniken i UPPSALA

• - Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.
  • - Fluorbehandling vid behov.
  • - Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.
710 kr

Munhygienbehandling hos tandhygienist hos Team Brandmaier Uppsalakliniken i UPPSALA

• - Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.
  • - Fluorbehandling vid behov.
  • - Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.
1 410 kr

Tandutdragning hos Team Brandmaier Uppsalakliniken i UPPSALA

• - Vanlig utdragning av en tand.
  • - Alla moment ingår.
  • - Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.
1 650 kr

Tandlagning på kindtand, tre ytor hos Team Brandmaier Uppsalakliniken i UPPSALA

• - Lagning med plastfyllning, inklusive material.
1 800 kr

Rotfyllning av framtand hos Team Brandmaier Uppsalakliniken i UPPSALA

*4 058 kr

Krona på enstaka tand, metall och porslin eller helkeramisk hos Team Brandmaier Uppsalakliniken i UPPSALA

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*5 945 kr

Tandblekning hos Team Brandmaier Uppsalakliniken i UPPSALA

Tändernas färg varierar från person till person och normalt blir de mörkare med åren. Ytliga missfärgningar orsakade av exempelvis mat och d...4 500 kr

Tandimplantat hos Team Brandmaier Uppsalakliniken i UPPSALA

Julia

Julia

Karta - Klostergatan 1

08:55 - 28 jun, 2017 skrev:

Jag älskar att vara här.