Undersökning av ny patient hos Uppsalakliniken Team Astbäck/Karlsson

Klostergatan 1 - Visa på karta

Undersökning av ny patient

Innan en tandläkarundersökning

Under tandläkarundersökningen

Fyra röntgenbilder ingår i priset.

Om problem behöver åtgärdas

Varmt välkommen!

Informationen uppdaterades 01 mars 2018 av Vården.se

Om Uppsalakliniken Team Astbäck/Karlsson

Uppsalakliniken är en modern privatklinik i centrala Uppsala som startade 2007 och består av två team där Team Astbäck/Karlsson ingår.

Allmäntandvård och specialistvård

Vi i Team Astbäck/Karlsson erbjuder allmäntandvård och specialisttandvård inom oral protetik, parodontologi och käkkirurgi. Vi arbetar med förebyggande vård, estetisk tandvård, tandblekning, kronor och broar samt implantat. Vi har även möjlighet att erbjuda specialisttandvård i parodontologi via kollega på kliniken.

Vid behov kan vi remittera till någon av de specialister vi arbetar med.

Erfarna inom tandvård

Vi på Uppsalakliniken Team Astbäck/Karlsson har många års erfarenhet inom tandvård och munhälsa. Vi använder alltid de senaste teknikerna och materialen i våra behandlingar för att ge våra patienter vård med högsta kvalité.

Välkommen till Uppsalakliniken Team Astbäck/Karlsson!

Informationen uppdaterades 01 mars 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Uppsalakliniken Team Astbäck/Karlsson

Undersökning av ny patient hos Uppsalakliniken Team Astbäck/Karlsson

• - Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.
  • - Fyra röntgenbilder ingår.
980 kr

Munhygienbehandling hos tandhygienist hos Uppsalakliniken Team Astbäck/Karlsson

• - Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.
  • - Fluorbehandling vid behov.
  • - Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.
1 410 kr

Tandutdragning hos Uppsalakliniken Team Astbäck/Karlsson

• - Vanlig utdragning av en tand.
  • - Alla moment ingår.
  • - Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.
1 650 kr

Tandlagning på kindtand, tre ytor hos Uppsalakliniken Team Astbäck/Karlsson

• - Lagning med plastfyllning, inklusive material.
1 800 kr

Rotfyllning av framtand hos Uppsalakliniken Team Astbäck/Karlsson

*4 058 kr

Krona på enstaka tand, metall och porslin hos Uppsalakliniken Team Astbäck/Karlsson

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*5 945 kr

Krona på enstaka tand, helkeramisk hos Uppsalakliniken Team Astbäck/Karlsson

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*5 945 kr

Tandblekning hos Uppsalakliniken Team Astbäck/Karlsson

Färgen på tänderna kan variera mellan person till person. Det är helt normal och en del av människas personlighet. Normalt så har man ljusar...4 500 kr

Tandimplantat hos Uppsalakliniken Team Astbäck/Karlsson

Estetiskt tandvård hos Uppsalakliniken Team Astbäck/Karlsson