• 018-101050

Rotfyllning av framtand hos RB Tandreglering och Tandvård i 753 10

*3 643 kr

Upprensning och rotfyllning av en framtand med en rotkanal, inklusive alla moment och allt material.

* Inkl. Högkostnadsskydd

Drottninggatan 1 B - Visa på karta

• Måndag - Onsdag 08:00 - 17:00

Rotfyllning av framtand

När behövs en rotfyllning?

En vanlig orsak till att en rotfyllning behövs är att pulpan (det som sitter inne i tanden) blivit infekterad, det vill säga att man fått karies. Om pulpan blir infekterad kan inte kroppens försvar skydda mot bakterier.

Rotfyllningen innebär då att man gör rent tanden och rotfyller den så att bakterierna försvinner och inte längre kan attackera.

Vilket material används vid rotbehandling?

Det vanligaste materialet kallas guttaperka och är ett gummiliknande material som klistras fast i rotkanalen och sluter den.

Bedövning

Du får oftast lokalbedövning innan rotfyllning. Om pulpan i den drabbade tanden är död behövs i regel ingen bedövning då risken för att känna smärta är mycket liten.

Efter en rotfyllning

Du kan känna visst obehag efter behandlingen men det brukar försvinna efter någon dag.

För mer information om rotfyllning, välkommen att kontakta oss!

Om RB Tandreglering och Tandvård

Hos RB Tandreglering och Tandvård kan du sköta om hela din tand- och munhälsa, både som barn och vuxen. Vi hjälper dig med råd om hur du skall sköta munhälsan. Vi har lång erfarenhet av att laga tänder och göra nödvändig protetik. Vi har jobbat länge och framgångsrikt med tandvårdsrädda patienter i Uppsala. Kliniken ligger mitt i Uppsala centrum, på översta våningen i Skandiahuset med utsikt över Slottet, Domkyrkan och Fyrisån. Välkommen!

Behandlingar hos RB Tandreglering och Tandvård

Undersökning av ny patient hos RB Tandreglering och Tandvård i 753 10

• - Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.
  • - Fyra röntgenbilder ingår.
775 kr

Munhygienbehandling hos tandhygienist hos RB Tandreglering och Tandvård i 753 10

• - Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.
  • - Fluorbehandling vid behov.
  • - Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.
450 kr

Tandutdragning hos RB Tandreglering och Tandvård i 753 10

• - Vanlig utdragning av en tand.
  • - Alla moment ingår.
  • - Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.
850 kr

Tandlagning på kindtand, tre ytor hos RB Tandreglering och Tandvård i 753 10

• - Lagning med plastfyllning, inklusive material.
1 545 kr

Rotfyllning av framtand hos RB Tandreglering och Tandvård i 753 10

*3 643 kr

Krona på enstaka tand, metall och porslin hos RB Tandreglering och Tandvård i 753 10

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*4 217 kr

Krona på enstaka tand, helkeramisk hos RB Tandreglering och Tandvård i 753 10

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*4 217 kr

Karta - Drottninggatan 1 B