• 018-101050

Tandutdragning hos RB Tandreglering och Tandvård i 753 10

850 kr

Vanlig utdragning av en tand. Alla moment ingår.Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.

Drottninggatan 1 B - Visa på karta

• Måndag - Onsdag 08:00 - 17:00

Tandutdragning

En tand kan skadas eller infekteras så pass illa att den måste tas bort. Andra exempel på när man behöver dra ut en tand är om man har en visdomstand.

Behandlingen inleds med en ordentlig undersökning av tanden och du får sedan behövning innan själva behandlingen börjar.

Vad ingår i priset för tandutdragning?

I priset ingår alla moment men om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare. I vissa fall kan det även krävas en kontrollröntgen ca 14 dagar efter behandlingstillfället.

Om RB Tandreglering och Tandvård

Hos RB Tandreglering och Tandvård kan du sköta om hela din tand- och munhälsa, både som barn och vuxen. Vi hjälper dig med råd om hur du skall sköta munhälsan. Vi har lång erfarenhet av att laga tänder och göra nödvändig protetik. Vi har jobbat länge och framgångsrikt med tandvårdsrädda patienter i Uppsala. Kliniken ligger mitt i Uppsala centrum, på översta våningen i Skandiahuset med utsikt över Slottet, Domkyrkan och Fyrisån. Välkommen!

Behandlingar hos RB Tandreglering och Tandvård

Undersökning av ny patient hos RB Tandreglering och Tandvård i 753 10

• - Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.
  • - Fyra röntgenbilder ingår.
775 kr

Munhygienbehandling hos tandhygienist hos RB Tandreglering och Tandvård i 753 10

• - Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.
  • - Fluorbehandling vid behov.
  • - Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.
450 kr

Tandutdragning hos RB Tandreglering och Tandvård i 753 10

• - Vanlig utdragning av en tand.
  • - Alla moment ingår.
  • - Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.
850 kr

Tandlagning på kindtand, tre ytor hos RB Tandreglering och Tandvård i 753 10

• - Lagning med plastfyllning, inklusive material.
1 545 kr

Rotfyllning av framtand hos RB Tandreglering och Tandvård i 753 10

*3 643 kr

Krona på enstaka tand, metall och porslin hos RB Tandreglering och Tandvård i 753 10

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*4 217 kr

Krona på enstaka tand, helkeramisk hos RB Tandreglering och Tandvård i 753 10

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*4 217 kr

Karta - Drottninggatan 1 B