1/4

Åpraktiken

Östra Ågatan 11, Uppsala

Åpraktiken

Boka behandling

Varmt välkommen till Åpraktiken med utsikt över vackra Fyrisån!

Kliniken startades 2003 av Mansour Goodarzi som ensam tandläkare, men under åren har vi vuxit och är nu sammanlagt 12 st som jobbar på Åpraktiken. Här kommer du att känna av vår arbetsglädje och kamratskap.

Vårt mål är att kunna ge dig som patient trygghet och hög kvalité när du kommer till oss.

Vi tar emot patienter med akuta besvär med kort varsel.

Vad kan vi på Åpraktiken hjälpa dig med

Vi tar emot vuxna och barn på Åpraktiken och gör allt inom allmäntandvård. Vi utför även implantatoperationer och implantatprotetik och du kan få kostnadsfri konsultation om detta.

På kliniken talas dessa språk: Engelska, Persiska, Armeniska, Bosniska, Serbiska och Kroatiska.

Informationen uppdaterades 14:01 - 16 feb, 2021

Tandläkarundersökning hos Åpraktiken i Uppsala

Innan en tandläkarundersökning

Under tandläkarundersökningen

Om problem behöver åtgärdas

Välkommen till oss på Åpraktiken!

Tandhygienist
hos Åpraktiken i Uppsala

Tandhygienisten jobbar framför allt preventivt, med andra ord så arbetar de med förebyggande munhälsa. Innan ett besök hos tandhygienist ...

Akuttandvård
hos Åpraktiken i Uppsala

Bitit av en tand? Eller har du drabbats av plötslig tandvärk? Lugn, vi hjälper dig. Akuttid samma dag Vi tar emot akuta patienter och ...

Tandblekning

Tandimplantat
hos Åpraktiken i Uppsala

Vad innebär tandimplantat? Tandimplantat använder man sig av för att ersätta en eller flera förlorade tänder. Implantatet består av titan...

Bettskena
hos Åpraktiken i Uppsala

Om du vaknar upp med huvudvärk eller ömmande käkar kan det bero på att du biter ihop eller gnisslar med tänderna. Att gnissla betyder att...

Tandvård för tandvårdsrädda
hos Åpraktiken i Uppsala

Här på kliniken har vi stor erfarenhet av tandvårdsrädda och de trivs bra hos oss. De patienter som har stor tandvårdsrädsla kan erbjudas...

Frågor och svar

Fråga ställd 10:41 - 9 aug, 2019

Hej. Jag har ej varit till tandläkaren på många år pg av rädsla och ångest. Men jag vet ju att jag borde gå. Nu fick jag se er och undrar om det finns möjlighet att få komma till er? Med vänlig hälsning, Eva

Åpraktiken svarar:

Hej Eva, Det går bra att boka en tid hos oss. Maila eller ring oss så ska vi ordna en tid till dig, om du mailar så får du gärna skicka dina personuppgifter så vi kan registrera dig hos oss. Mvh Lena sköterska Åpraktiken

Fråga ställd 12:58 - 31 jan, 2019

Hej Använder ni titthål med laser vid tandimplantat?

Åpraktiken svarar:

Hej Jwan, Svar på din fråga är nej.

Fråga ställd 22:30 - 24 jul, 2018

Hejsan! Kan man göra blekning med gel/laser hos er? Vad kostar det isåfall? Mvh

Åpraktiken svarar:

Hej Evelina, Vi utför endast hemmablekning. Vi tar avtryck och framställer skena som passar dig och sedan får du en kit Brilliant Smile med tre sprutor som du kan använda hemma, antingen på natten eller dagen. Allt detta kostar dig 2800:-

Fråga ställd 10:12 - 14 mar, 2017

Hej! Jag har drabbats av akut tandvärk som jag skulle vilja få en förklaring på. Men sedan undrar jag också om en akuttid blir gratis, då jag inte fyllt 21 än?

Åpraktiken svarar:

Hej Erika! Om du inte är inskriven här så måste vi hänvisa dig till Folktandvården då vi ej har möjlighet att ta emot fler barn för tillfället. Mvh Åpraktiken

Fråga ställd 09:15 - 29 okt, 2015

Hej! Jag undrar vad det kostar att göra en tandblekning hos er?

Åpraktiken svarar:

Hej Olivia, Vi utför endast hemma blekning och det kostar 2800:- Då måste du komma till oss för att ta avtryck och sedan framställer vi skenor som kommer att använda med blekningsmedel. Vill du boka en tid? MVH Åpraktiken

Måndag - Torsdag : 07:30 - 17:00
Fredag : 07:30 - 13:30