• 0980-165 00

Tandläkarundersökning

Innan en tandläkarundersökning

Under tandläkarundersökningen

Om problem behöver åtgärdas

Välkommen till oss på Tandlaget i Kiruna!

Informationen uppdaterades 16 juni 2015 av Vården.se

Om Tandlaget

Tandlaget är Norrbottens största privata tandläkare med ett 50-tal anställda i Kiruna, Luleå, Boden och Piteå. Vår personal har hög kompetens i allt från återkommande rutinundersökningar till ren kirurgi.

Tandlaget har erbjudit professionell tandvård sedan 1989 och bildades i sin nuvarande form i november 2009.

Om Tandlaget i Kiruna

För Kirunaborna är Tandlagets lokaler ingen nyhet. Den gamla pastorsexpeditionen, på Föreningsgatan 2, är bekant. Förr gick du hit för att hämta ut äktenskapsbeviset. Nu kommer du för ett annat, "livslångt", projekt – din tandhälsa.

Lokalens insida är förstås ny. Interiören genomsyras av allt en modern tandklinik ska ha, husets historia och själ är dock bevarad. I det gamla kassavalvet har vi exempelvis gömt vår röntgen och i hallen finns öppna spisen kvar.

Som vår patient ska du känna dig trygg och trivas. Vi behandlar både barn och vuxna, tandvårdsrädda och dig som vill få ett vackrare leende.

Meddela i tid om du inte kan komma

När någon uteblir står vi med kostnader och outnyttjade resurser. Ej avbokad tid och återbud senare än 24 timmar innan debiteras.

Välkommen till oss på Tandlaget i Kiruna!

Informationen uppdaterades 16 juni 2015 av Vården.se

Behandlingar hos Tandlaget

Tandläkarundersökning hos Tandlaget i Kiruna

745 kr

Implantat hos Tandlaget i Kiruna

Vad innebär tandimplantat? Tandimplantat använder man sig av för att ersätta en eller flera förlorade tänder. Implantatet består av titan...

Tandhygienist hos Tandlaget i Kiruna

fr. 600 kr

Tandhygienisten jobbar framför allt preventivt, med andra ord så arbetar de med förebyggande munhälsa. Innan ett besök hos tandhygienist ...

Estetisk tandvård hos Tandlaget i Kiruna

Estetisk tandvård handlar om att förbättra tändernas utseende och estetiska intryck hos personer. Skillnaden till traditionell tandvård är a...

Barntandvård hos Tandlaget i Kiruna

Kostnadsfritt

Ju tidigare ditt barn får god tandvård, desto bättre. Tandlaget i Kiruna tar emot hela familjen. Vanlig barntandvård är gratis till och med ...

Britt Falck

Tandläkare/VD