• 010 - 888 54 07

Batterier till hörapparater hos Audika Dragarbrunnsgatan i Uppsala

Dragarbrunnsgatan 15, Uppsala - Visa på karta

Batterier till hörapparater

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika Dragarbrunnsgatan i Uppsala kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa batterier i vår webbshop www.hörselbutik.se. Vi erbjuder batterier till reducerade priser.

Nyhet! Nu erbjuder vi även laddningsbara batterier och batteriladdare. Fråga oss om dessa passar din modell av hörapparat!

För att spara på batterierna, kom ihåg att stänga av hörapparaten när den inte används!

Hur ofta behöver man byta batteri?

Ett batteri räcker 5-7 dagar om hörapparaten används dagligen. Du hör två ljudsignaler när det är dags att byta batteri, och ljudet upprepas tills batteriet tar slut och hörapparaten stängs av. Innan det sker hör du fyra ljudsignaler som indikerar att hörapparaten har slutat att fungera.

Välkommen att köpa nya batterier till hörapparater hos oss på Audika på Dragarbrunnsgatan eller på www.hörselbutik.se!

Informationen uppdaterades 18 oktober 2018 av Vården.se

Om Audika Dragarbrunnsgatan

Välkommen till Audika på Dragarbrunnsgatan i Uppsala!

Vi är experter på hörsel. Hos oss arbetar legitimerade audionomer med målet att du ska höra så bra som möjligt. Kliniken ligger centralt på Dragarbrunnsgatan i Uppsala. Några minuters promenad från Uppsala Centralstation.

Vad kan vi hjälpa dig med?

Hos Audika Dragarbrunnsgatan erbjuder vi hörselundersökningar samt utprovning och service av hörapparater och andra hörselhjälpmedel. Du som behöver höra bra på jobbet kan även få hjälp med arbetsplatsanpassningar och formgjutna hörselskydd.

Vi arbetar på uppdrag av Region Uppsala med utprovning av hörapparater vid så kallad primär hörselrehabilitering. Du behöver ingen remiss för att komma till oss och hörselundersökningen är kostnadsfri.

Primär hörselrehabilitering är en del av ”Vårdval hörsel” som innebär att landstinget som innebär att regionen ger privata kliniker i uppdrag att utföra hörselvård.

Om Audika

Prova i lugn och ro

Oavsett om du väljer hörapparat ur Region Uppsalas sortiment eller köper hörapparat ur Audikas privata sortiment får du 30 dagars provperiod så att du har tid att prova och vänja dig vid hjälpmedlen.

Kontakta oss gärna om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 18 oktober 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Dragarbrunnsgatan

Hörseltest hos Audika Dragarbrunnsgatan i Uppsala

Första steget till en bättre hörsel är en hörselundersökning hos en av våra legitimerade audionomer. Besöket är kostnadsfritt och du behöver...

Hörapparater hos Audika Dragarbrunnsgatan i Uppsala

På Audika Dragarbrunnsgatan i Uppsala erbjuder vi utprovning och anpassning av hörapparater. Vad är en hörapparat? En hörapparat är et...

Batterier till hörapparater hos Audika Dragarbrunnsgatan i Uppsala

09:04 - 25 apr, 2019 skrev:

09:04 - 25 apr, 2019 skrev:

Väntetiden var lång

09:03 - 25 apr, 2019 skrev:

Jag är supernöjd med behandling och resultat.

09:03 - 25 apr, 2019 skrev: