Tinnitus

Audika Limhamn/Curakliniken - Centrum, Malmö

Hos Audika Limhamn/Curakliniken i Malmö kan våra duktiga audionomer hjälpa dig att lindra besvär och förbättra upplevelsen av de besvärande ljuden som kommer av tinnitus.

Vad är tinnitus?

Tinnitus är inte en sjukdom utan ett symtom och kan beskrivas som ljud i öronen som inte kan uppfattas av omgivningen. Ljudet skiljer sig åt från person till person och det vanligaste är att man upplever en högfrekvent ton. Ljuden kan upplevas som väldigt besvärande och förekommer ofta i samband med en hörselskada.

Varför får man tinnitus?

De vanligaste orsakerna till tinnitus är bullerskador och hörselnedsättning på grund av att man har blivit äldre.

Välkommen att kontakta oss på Audika Limhamn/Curakliniken i Malmö om du vill veta mer om tinnitus!

Informationen uppdaterades 20 december 2016 av Vården.se

Visa telefonnummer

Erikslustvägen 22, Malmö - visa på karta

• Måndag - Torsdag 08:00 - 16:30 Endast bokade besök
  • Fredag 08:00 - 15:30 Endast bokade besök
  • Fredag 09:00 - 11:00 Drop-in för service

Om Audika Limhamn/Curakliniken

Välkommen till Audika Limhamn/Curakliniken i Malmö!

Audika Erikslustvägen i Malmö är en fullserviceleverantör inom hörselvård och vi utför hörseltest och hörapparatsutprovning. Hos oss är det ingen väntetid och våra duktiga audionomer ger dig alltid personlig service och vägledning.

Vad vi på Audika Limhamn/Curakliniken i Malmö hjälper dig med

Hos oss kan du genomföra hörseltest, göra hörapparatutprovningar och arbetsplatsanpassningar. Vi säljer olika typer av moderna hörapparater med tillbehör, hörhjälpmedel och hörselskydd. Vi erbjuder även hörapparatservice.

Vi har avtal med landstinget för utprovning av hörapparater vid primär hörselrehabilitering.

Hitta till Audika Limhamn/Curakliniken i Malmö

Audika Erikslustvägen i Malmö ligger i samma lokaler som Curakliniken på Erikslustvägen 22. Till oss kommer du enkelt med buss 3 eller 4 till hållplats Malmö Erikslust.

Om Audika

På Audika arbetar 200 personer runt om i landet på 38 kliniker. Vi finns i Stockholm, Uppsala, Södermanland, Östergötland, Skåne, Göteborg, Varberg, Karlskrona, Kalmar och Västerås. Alla våra kliniker är utrustade med marknadens bästa maskiner och hos oss arbetar legitimerad personal med lång erfarenhet av hörselvård.

Kontakta oss på Audika Limhamn/Curakliniken i Malmö om du har några funderingar om hörsel!

Övriga behandlingar hos Audika Limhamn/Curakliniken

• Hörseltest

Vi på Audika Limhamn/Curakliniken i Malmö erbjuder hörseltest med marknadens senaste utrustning. Du behöver ingen remiss för att göra ett... Läs mer

• Hörapparater

På Audika Limhamn/Curakliniken i Malmö erbjuder vi utprovning och anpassning av hörapparater. Vad är en hörapparat? En hörapparat är e... Läs mer

• Batterier till hörapparater

Idag är alla hörapparater batteridrivna och drivs av specialbatterier. Vi på Audika Limhamn/Curakliniken i Malmö erbjuder batterier till de ... Läs mer

Vägbeskrivning

Vi ligger i samma lokaler som Curakliniken.

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

• KMC Fysioterapi Jag kände mig väl omhändertagen och blev bemött med stor kunskap och empati! Tack! - Helena Mannerstam
    • Psoriasisföreningens mottagning på Kungsholmen Supergullig personal och fin lokal! - Maggan
    • Gynekologi Min läkare på min vårdcentral remitterade mig till gynekolog. Blev glad att få en tid inom ett fåtal veckor, men när jag infann mig blev jag... - Susanne
    • Princzkel Istvan Proffsig på alla sätt! Mina varmaste rekommendationen! Man kände sig trygg och var på rätt ställe - M
    • Kvinnoklinik Umeå Att nå er på kvinnokliniken är näst intill omöjligt. Har ringt flertalet gånger under telefontid men inte kommit fram och via er telefonsvar... - Karin