Batterier till hörapparater

Logo Audika Limhamn/Curakliniken

Audika Limhamn/Curakliniken - Centrum, Malmö

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika Limhamn/Curakliniken kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa batterier i vår webbshop www.hörselbutik.se. Vi erbjuder batterier till reducerade priser.

Nyhet! Nu erbjuder vi även laddningsbara batterier och batteriladdare. Fråga oss om dessa passar din modell av hörapparat!

För att spara på batterierna, kom ihåg att stänga av hörapparaten när den inte används!

Hur ofta behöver man byta batteri?

Ett batteri räcker 5-7 dagar om hörapparaten används dagligen. Du hör två ljudsignaler när det är dags att byta batteri, och ljudet upprepas tills batteriet tar slut och hörapparaten stängs av. Innan det sker hör du fyra ljudsignaler som indikerar att hörapparaten har slutat att fungera.

Välkommen att köpa nya batterier till hörapparater hos oss på Audika i Malmö eller på www.hörselbutik.se!

Informationen uppdaterades 08 december 2017 av Vården.se

Visa telefonnummer

Erikslustvägen 22, Malmö - Visa på karta

• Måndag - Torsdag 08:00 - 16:30 Endast bokade besök
  • Fredag 08:00 - 15:30 Endast bokade besök

Om Audika Limhamn/Curakliniken

Välkommen till Audika i Malmö i Limhamn/Curakliniken!

Vi är experter på hörsel. Hos oss arbetar legitimerade audionomer med målet att du ska höra så bra som möjligt. Audika Erikslustvägen i Malmö ligger i samma lokaler som Curakliniken på Erikslustvägen 22. Till oss kommer du enkelt med buss 3 eller 4 till hållplats Malmö Erikslust.

Vad kan vi hjälpa dig med?

Audika i Malmö erbjuder hörselundersökningar samt utprovning och service av hörapparater och andra hörselhjälpmedel. Du som behöver höra bra på jobbet kan även få hjälp med arbetsplatsanpassningar och formgjutna hörselskydd.

Vi arbetar på uppdrag av Region Skåne med utprovning av hörapparater vid så kallad primär hörselrehabilitering. Du behöver ingen remiss för att komma till oss och hörselundersökningen kostar 200 kr (frikort gäller).

Primär hörselrehabilitering är en del av ”Vårdval hörsel” som innebär att regionen ger privata kliniker i uppdrag att utföra hörselvård. I Skåne finns även ”Det firare valet” som innebär att du kan välja att prova ut hörselhjälpmedel ur Audikas privata sortiment och använda en så kallad hörselcheck (rekvisition) för delar av kostnaden.

Om Audika

Prova i lugn och ro

Oavsett om du väljer hörapparat ur Region Skånes sortiment eller köper hörapparat ur Audikas privata sortiment får du 30 dagars provperiod så att du har tid att prova och vänja dig vid hjälpmedlen. Dessutom har du 3 års reklamationsrätt.

Kontakta oss gärna om du har några frågor!

Övriga behandlingar hos Audika Limhamn/Curakliniken

• Hörseltest

Upplever du nedsatt hörsel och behöver hjälp av hörselhjälpmedel är första steget att boka en tid för ett hörseltest hos en av våra legitime... Läs mer

• Hörapparater

Audika Limhamn/Curakliniken i Malmö erbjuder utprovning och anpassning av hörapparater. Vad är en hörapparat? En hörapparat är ett dis... Läs mer

Karta - Erikslustvägen 22, Malmö