Hörapparater

Audika Limhamn/Curakliniken - Centrum, Malmö

På Audika Limhamn/Curakliniken i Malmö erbjuder vi utprovning och anpassning av hörapparater.

Vad är en hörapparat?

En hörapparat är ett diskret hjälpmedel som förstärker ljud för att underlätta vid hörselproblem. Hörapparater kan placeras bakom eller i örat och de kan fås med olika tekniska egenskaper beroende på hur just ditt behov ser ut.

På Audika Limhamn/Curakliniken i Malmö erbjuder vi ett brett sortiment av hörapparater för de flesta typer av hörselnedsättning. Din audionom hjälper dig att ge råd om vilken hörapparatur du behöver utifrån din typ av hörselnedsättning.

Första besöket - hörseltest

Vid första besöket genomför en av våra audionomer ett komplett hörseltest och utifrån det gör vi sedan en behovsbedömning. Audionomen rekommenderar dig sedan vilken typ av hörapparat som är lämplig utifrån dig och dina behov.

Du behöver ingen remiss för att göra ett hörseltest hos oss. Vi arbetar på uppdrag av Region Skåne.

Andra besöket - anpassning av hörapparaten

Vid andra besöket anpassas den valda hörapparaten efter din hörsel. Vi informerar om hur den fungerar och hur du bäst tar hand om den. Efter det får du ta med hörapparaten hem för träning under 30 dagar. Under prövotiden ska du använda den så mycket som möjligt och i olika situationer för att se om den passar dig och dina behov.

Tredje besöket - utvärdering

Vid tredje besöket utvärderar vi tillsammans hur du hör med hörapparaten och justerar inställningarna vid behov.

Välkommen att kontakta oss på Audika Limhamn/Curakliniken i Malmö om du har några frågor om hörapparater!

Informationen uppdaterades 20 december 2016 av Vården.se

Visa telefonnummer

Erikslustvägen 22, Malmö - visa på karta

• Måndag - Torsdag 08:00 - 16:30 Endast bokade besök
  • Fredag 08:00 - 15:30 Endast bokade besök

Om Audika Limhamn/Curakliniken

Välkommen till Audika Limhamn/Curakliniken i Malmö!

Audika Erikslustvägen i Malmö är en fullserviceleverantör inom hörselvård och vi utför hörseltest och hörapparatsutprovning. Hos oss är det ingen väntetid och våra duktiga audionomer ger dig alltid personlig service och vägledning.

Vad vi på Audika Limhamn/Curakliniken i Malmö hjälper dig med

Hos oss kan du genomföra hörseltest, göra hörapparatutprovningar och arbetsplatsanpassningar. Vi säljer olika typer av moderna hörapparater med tillbehör, hörhjälpmedel och hörselskydd. Vi erbjuder även hörapparatservice.

Vi har avtal med landstinget för utprovning av hörapparater vid primär hörselrehabilitering.

Hitta till Audika Limhamn/Curakliniken i Malmö

Audika Erikslustvägen i Malmö ligger i samma lokaler som Curakliniken på Erikslustvägen 22. Till oss kommer du enkelt med buss 3 eller 4 till hållplats Malmö Erikslust.

Om Audika

På Audika arbetar 200 personer runt om i landet på 38 kliniker. Vi finns i Stockholm, Uppsala, Södermanland, Östergötland, Skåne, Göteborg, Varberg, Karlskrona, Kalmar och Västerås. Alla våra kliniker är utrustade med marknadens bästa maskiner och hos oss arbetar legitimerad personal med lång erfarenhet av hörselvård.

Kontakta oss på Audika Limhamn/Curakliniken i Malmö om du har några funderingar om hörsel!

Övriga behandlingar hos Audika Limhamn/Curakliniken

• Hörseltest

Vi på Audika Limhamn/Curakliniken i Malmö erbjuder hörseltest med marknadens senaste utrustning. Du behöver ingen remiss för att göra ett... Läs mer

• Batterier till hörapparater

Idag är alla hörapparater batteridrivna och drivs av specialbatterier. Vi på Audika Limhamn/Curakliniken i Malmö erbjuder batterier till de ... Läs mer

• Tinnitus

Hos Audika Limhamn/Curakliniken i Malmö kan våra duktiga audionomer hjälpa dig att lindra besvär och förbättra upplevelsen av de besvärande ... Läs mer

Vägbeskrivning

Vi ligger i samma lokaler som Curakliniken.

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

• Södertäljekirurgen Otroligt trevlig och kompetent dr. Inga väntetider. Rekommenderas! - Jenny
    • Sant Elias Klinik Alltid lätt att få tid. Mycket duktig och informativ. - Madeleine Smedberg Mrdjen
    • FertilitetPlus Marie är fantastisk. Professionell, engagerad och empatisk. Man får den hjälp som krävs utan krångel! - Tina
    • Engelbrekts Kiropraktorcenter Om du har problem med hälsporre o inte blivit bra med konventionell behandling är den stötvågsbehandling som kliniken ger mycket bra. - Kjell Karlsson
    • Närhälsan Strömstad rehabmottagning Underbar personal, proffsig, vänlig, peppande, leende, hjälpsam .......... - Kristina Johansson