Tandläkarundersökning

tandläkare gunilla fornmark
Logo Oral Care Göteborg

Oral Care Göteborg - Centrum, Göteborg

En tandläkarundersökning är den rutinundersökning som man genomgår regelbundet. Hur ofta man bör gå på tandläkarundersökning vid vuxen ålder beror på hur stora problem man har med sina tänder. De vanligaste problemen är karies och tandlossning och det är viktigt att upptäcka detta i tid, därför rekommenderas man att gå på regelbundna besök.

Tillsammans med dig lägger vi upp en individuell behandlingsplan. Det vanliga, om man inte har några större problem, är att göra en undersökning per år.

Innan en tandläkarundersökning

Du behöver inte förbereda dig på något speciellt sätt innan en tandläkarundersökning förutom att det är bra om du har borstat tänderna lite extra noggrant.

Så går tandläkarundersökningen till

Vid undersökningen kontrollerar tandläkaren manuellt och med hjälp av röntgen om du har några hål, hur tandköttet ser ut och om det finns risk för tandlossning. Vid besöket brukar tandläkaren även ta bort tandsten om det finns.

Om problem behöver åtgärdas

Om det visar sig att du har några problem som behöver åtgärdas, till exempel ett hål, kommer vi tillsammans fram till hur och när det ska åtgärdas.

Välkommen till oss på Oral Care Göteborg!

Informationen uppdaterades 22 februari 2018 av Vården.se

Viktor Rydbergsgatan 1A, Göteborg - Visa på karta

Om Oral Care Göteborg

Välkommen till Oral Care Göteborg!

På Viktor Rydbergsgatan 1, nära Götaplatsen, välkomnar tandläkare Gunilla Fornmark med kollegor gamla och nya patienter för tandvård i en familjär miljö. Vår personal har mångårig erfarenhet och erbjuder bland annat:

• Allmäntandvård
  • Bettskenor
  • Implantat
  • Tandblekning
  • Avtagbara proteser
  • Barntandvård

Vi har också ett nära samarbete med käkkirurger.

Moderna och professionella

Vårt mål är att ge bästa möjliga tandvård till våra patienter. Det gör vi genom att erbjuda professionella behandlingar med modern utrustning. Vi skapar också en trygghet för våra patienter genom att erbjuda samma tandvårdskontakt oavsett vilken behandling som bokas.

Har du fått akuta besvär?

Har du fått akut tandvärk eller slagit ut en tand? På Oral Care Göteborg kan vi hjälpa patienter som drabbats av akuta besvär. Om du ringer oss på förmiddagen kan vi erbjuda dig en tid samma dag!

Kontakta oss gärna för att boka en tid!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Oral Care Göteborg

• Bettskena

Om du vaknar upp med huvudvärk eller ömmande käkar kan det bero på att du biter ihop eller gnisslar med tänderna. Att gnissla betyder att ma... Läs mer

• Tandimplantat

Vad innebär tandimplantat? Tandimplantat använder man sig av för att ersätta en eller flera förlorade tänder. Implantatet består av titan... Läs mer

• Kronor och broar

Vad är kronor? Tandkronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas, till exempel ... Läs mer

• Tandblekning

Med tiden missfärgas dina tänder av kaffe, te, rökning och annat som du äter och dricker. Hos Oral Care Göteborg kan du bleka dina tänder fö... Läs mer

• Barntandvård

Kostnadsfritt för barn och ungdomar 3-23 år

På Oral Care i Göteborg ger vi barn och ungdomar mellan 3-23 år kostnadsfri tandvård. Vi har lång erfarenhet av barntandvård och kan därför ... Läs mer

Karta - Viktor Rydbergsgatan 1A, Göteborg

• 11:02 - 25 sep, 2017 skrev:

Snabbt och enkelt att få akuttid, och som alltid ett proffsigt och vänligt bemötande

• 19:06 - 13 jun, 2017

• 16:06 - 03 feb, 2017

• 14:37 - 03 nov, 2016 skrev:

Fantastiskt bemötande o förstklassig, fin tandvård. Alltid personligt och professionellt bemötande med mycket värme o förståelse, även då jag är mycket tandläkarrädd. Rekommenderar denna mottagning mycket varmt.

• 11:38 - 19 maj, 2016 skrev:

Jag har nästan blivit av med min tandvårdsrädsla hos er, det känns alldeles fantastiskt att vara lugn när jag vandrar upp mot porten!

• 08:40 - 26 feb, 2016 skrev:

Kan verkligen rekommenderas!

• 12:41 - 27 nov, 2015 skrev:

Här får man ett fantastiskt fint bemötande med genuin omtanke om patienten.
    Rekommenderas.

• 13:27 - 26 okt, 2015

• 14:00 - 25 nov, 2014 skrev:

Hej Tjejer!
    Drog en visdomstand igår och jag vill bara säga att idag känner jag ingenting. Är så glad att Ni finns. Ni är proffs! Ha en riktigt God Jul Och Gott Nytt År!