• +4634017510

Krona på enstaka tand, metall och porslin hos Tandläkare Claes Löfström i Varberg

* Inkl. Högkostnadsskydd

Drottninggatan 17, Varberg - Visa på karta

Krona på enstaka tand, metall och porslin

Tandkronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas. Det kan till exempel röra sig om karies, slitage eller av en specifik händelse.

Om tanden är så pass förstörd att det inte räcker med att göra en plastfyllning eller att klistra fast en ersättningsdel kan din tandläkare behöva göra en helt ny krona. Den förstörda kronan byts då ut mot en konstgjord.

Vad ingår i priset?

Krona med metall och porslin; helkeramisk krona. Priset gäller när man gör en enda krona. I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Informationen uppdaterades 02 juli 2019 av Vården.se

Om Tandläkare Claes Löfström

Tandklinikens huvudsakliga verksamhet är vuxentandvård. Vi utför all slags allmäntandvård som undersökningar, fyllningar, kronor, porslinsfasader, porslinsinlägg och tandblekning. Munhålans två dominerande sjukdomar är karies (hål i tänderna) och tandlossning med blödande tandkött. Hos vår tandhygienist får Du nödvändig behandling och den förebyggande vård som krävs för att hålla munnen frisk. Akuttandvård då mottagningen är öppen, ring 0340-17510.
Informationen uppdaterades 02 juli 2019 av Vården.se

Behandlingar hos Tandläkare Claes Löfström

Undersökning av ny patient hos Tandläkare Claes Löfström i Varberg

• - Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.
  • - Fyra röntgenbilder ingår.
700 kr

Munhygienbehandling hos tandhygienist hos Tandläkare Claes Löfström i Varberg

• - Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.
  • - Fluorbehandling vid behov.
  • - Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.
875 kr

Tandutdragning hos Tandläkare Claes Löfström i Varberg

• - Vanlig utdragning av en tand.
  • - Alla moment ingår.
  • - Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.
915 kr

Tandlagning på kindtand, tre ytor hos Tandläkare Claes Löfström i Varberg

• - Lagning med plastfyllning, inklusive material.
1 250 kr

Rotfyllning av framtand hos Tandläkare Claes Löfström i Varberg

*3 050 kr

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Krona på enstaka tand, helkeramisk hos Tandläkare Claes Löfström i Varberg

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Karta - Drottninggatan 17, Varberg

11:30 - 20 nov, 2015 skrev:

Hej!

12:08 - 23 nov, 2012 skrev:

En duktig tandläkare som använder försäkringskassans prislista. Blev rekommenderad av en släkting och är mycket nöjd.

09:39 - 09 jun, 2012 skrev:

Till detta gäng ger jag mina bästa rekommendationer. Doktor Klas är mycket kunnig med väldigt fint handlag. Tidigare tandvård har alltid inneburit lagningar och stora hål i plånboken. Efter mitt första besök mättes fickor och det visade sig att tandköttet inte var bra. Nästa klippa Bettina tog sig an mina problem . Det blev en period med skrapning och mycket prat om tandborstning och flor. Nuförtiden hälsar jag på ett par gånger per år, inga hål, tandköttet mår bra och många kronor över i plånboken. Toppklass