• 026-252400

Krona på enstaka tand, metall och porslin hos Tdl. Maria Film Holmquist AB i 811 39

* Inkl. Högkostnadsskydd

Plangatan 4 C - Visa på karta

• Tisdag - Onsdag 07:00 - 17:00

Krona på enstaka tand, metall och porslin

Tandkronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas. Det kan till exempel röra sig om karies, slitage eller av en specifik händelse.

Om tanden är så pass förstörd att det inte räcker med att göra en plastfyllning eller att klistra fast en ersättningsdel kan din tandläkare behöva göra en helt ny krona. Den förstörda kronan byts då ut mot en konstgjord.

Vad ingår i priset?

Krona med metall och porslin; helkeramisk krona. Priset gäller när man gör en enda krona. I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Om Tdl. Maria Film Holmquist AB

Vår trivsamma, familjära praktik ligger centralt i Sandviken med nära anslutning till fri parkering, buss och - tågförbindelser. Vi välkomnar alla i familjen och kan erbjuda en individuellt anpassad tandvård av god kvalitet i en lugn och trivsam miljö.Med personligt bemötande sätter vi dig som patient i fokus.Vi erbjuder allmäntandvård från förebyggande tandvård och undersökningar till implantatbehandlingar. Vi har också ett nära och väl inarbetat samarbete med specialisttandvården Gävle sjukhus dit vi remitterar vid behov.Genom vårt kontinuerliga arbete med kvalitetssystemet Qulan håller vi vår kompetens uppdaterad för att kunna ge den bästa möjliga vården.Välkommen!

Behandlingar hos Tdl. Maria Film Holmquist AB

Undersökning av ny patient hos Tdl. Maria Film Holmquist AB i 811 39

• - Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.
  • - Fyra röntgenbilder ingår.
810 kr

Munhygienbehandling hos tandhygienist hos Tdl. Maria Film Holmquist AB i 811 39

• - Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.
  • - Fluorbehandling vid behov.
  • - Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.
1 005 kr

Tandutdragning hos Tdl. Maria Film Holmquist AB i 811 39

• - Vanlig utdragning av en tand.
  • - Alla moment ingår.
  • - Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.
985 kr

Tandlagning på kindtand, tre ytor hos Tdl. Maria Film Holmquist AB i 811 39

• - Lagning med plastfyllning, inklusive material.
1 460 kr

Rotfyllning av framtand hos Tdl. Maria Film Holmquist AB i 811 39

*3 143 kr

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Krona på enstaka tand, helkeramisk hos Tdl. Maria Film Holmquist AB i 811 39

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Karta - Plangatan 4 C