• 026-257410

Munhygienbehandling hos tandhygienist hos Inga-Lena Högberg AB i 811 39

900 kr

Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar. Fluorbehandling vid behov. Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling. Ev. kan det behövas flera besök om det är rikligt med tandsten och djupa fickor i tandköttet.

Hyttgatan 29 - Visa på karta

Munhygienbehandling hos tandhygienist

Tandhygienisten jobbar framför allt preventivt, med andra ord arbetar de med förebyggande munhälsa.

Innan ett besök hos tandhygienist

Du behöver inte förbereda dig på något speciellt sätt innan ett besök hos tandhygienist men att ha nyborstade tänder är bra.

Vad gör tandhygienisten under en behandling?

Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar. Fluorbehandling ges vid behov och hygienisten kontrollerar även tidigare genomförd behandling.

Efter ett besök

Tandhygienisten kommer också att ge dig tips på hur du själv tar hand om dina tänder på bästa sätt för att du skall ha en god tandhälsa.

Om Inga-Lena Högberg AB

Praktiken ligger centralt i Sandviken vid Knutentorget med möjlighet till parkering i närheten.
All personal har lång erfarenhet och hög kompetens , vi arbetar i team för att kunna ge det bästa omhändertagandet och behandlingen. Vi erbjuder allmäntandvård , från förebyggande tandvård och undersökningar till implantatbehandlingar .
Vi vill alltid bli förknippade med kvalité och vi arbetar efter tanken att ge bästa möjliga vård till våra patienter.

Behandlingar hos Inga-Lena Högberg AB

Undersökning av ny patient hos Inga-Lena Högberg AB i 811 39

• - Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.
  • - Fyra röntgenbilder ingår.
800 kr

Munhygienbehandling hos tandhygienist hos Inga-Lena Högberg AB i 811 39

• - Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.
  • - Fluorbehandling vid behov.
  • - Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.
900 kr

Tandutdragning hos Inga-Lena Högberg AB i 811 39

• - Vanlig utdragning av en tand.
  • - Alla moment ingår.
  • - Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.
1 200 kr

Tandlagning på kindtand, tre ytor hos Inga-Lena Högberg AB i 811 39

• - Lagning med plastfyllning, inklusive material.
1 550 kr

Rotfyllning av framtand hos Inga-Lena Högberg AB i 811 39

*3 258 kr

Krona på enstaka tand, metall och porslin hos Inga-Lena Högberg AB i 811 39

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*4 695 kr

Krona på enstaka tand, helkeramisk hos Inga-Lena Högberg AB i 811 39

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*4 695 kr

Karta - Hyttgatan 29