• 08-4447770

Ögonhälsoundersökning hos Synsam Stockholm Bromma Blocks

Ulvsundavägen 185E, Bromma Blocks, Bromma - Visa på karta

• Lördag - Söndag 10:00 - 18:00

Ögonhälsoundersökning

Hos Synsam Stockholm Bromma Blocks utför vi ögonhälsoundersökningar. Då kontrollerar vi hela ögat, för att få en bild av din ögonhälsa och upptäcka eventuella tecken på sjukdom.

En utförlig undersökning av dina ögon

I en ögonhälsoundersökning ingår:

• Mätning av ögats tryck
  • Mätning av ögats synfält
  • Ögonbottenfotografering

Genom att göra en ordentlig undersökning kan man upptäcka eventuella åldersförändringar i ögat, till exempel i gula fläcken.

Det lönar sig att göra en ögonhälsoundersökning

Vi rekommenderar att man gör regelbundna undersökningar av ögat om man är över 40 år. På så sätt kan man upptäcka eventuella ögonbesvär i ett tidigt stadie, och därmed få hjälp innan besvären gått så långt. Med hjälp av den senaste tekniken kan optikern upptäcka om du har tecken på någon av våra tre vanligaste ögonsjukdomar: grå starr, grön starr eller åldersförändringar i gula fläcken.

Hittar vår optiker tecken på någon av dessa sjukdomar, skickas en remiss till en ögonläkare så att du får rätt hjälp.

Boka din ögonhälsoundersökning hos Synsam Stockholm Bromma Blocks redan idag!

Informationen uppdaterades 03 mars 2020 av Vården.se

Om Synsam Stockholm Bromma Blocks

Välkommen till oss på Synsam Stockholm Bromma Blocks!

På Ulvsundavägen 185 E på Bromma Blocks i Bromma hittar du vår välsorterade butik, där du kan hitta glasögon, linser och tillbehör från välkända märken. Du kan även boka olika sorters synundersökningar som genomförs av någon av våra legitimerade optiker. Vi finns här både för dig som ska skaffa glasögon för första gången och för dig som endast vill uppdatera din stil.

Ta hjälp av våra optiker

Hos Synsam Stockholm Bromma Blocks hittar du legitimerade optiker med lång erfarenhet, som kan hjälpa dig med ett flertal olika syntest. Det kan gälla för olika situationer, till exempel:

• Du har svårt att se på olika avstånd
  • Du besväras av återkommande huvudvärk
  • Du upplever ofta problem med trötta ögon
  • Du vill skaffa linser
  • Du vill skaffa glasögon
  • Du ska ta körkort

Våra optiker kan kontrollera din ögonhälsa

Vi på Synsam Stockholm Bromma Blocks erbjuder ordentliga ögonhälsoundersökningar där vi undersöker hela ögat. Då kan du få svar på eventuella frågor om din ögonhälsa. Det rekommenderas till alla som fyllt 40 år att gå på regelbundna ögonhälsoundersökningar, så att man tidigt kan upptäcka tecken på de tre vanligaste ögonsjukdomarna:

• Grön starr
  • Grå starr
  • Åldersförändringar i gula fläcken

Hitta dina nya glasögon hos Synsam Stockholm Bromma Blocks

Du kan känna dig trygg hos oss

Tveka inte att boka en tid hos Synsam Stockholm Bromma Blocks på Ulvsundavägen 185 E redan idag!

Informationen uppdaterades 03 mars 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Stockholm Bromma Blocks

Synundersökning hos Synsam Stockholm Bromma Blocks

Besök någon av våra legitimerade optiker på Synsam Stockholm Bromma Blocks för en synundersökning. Optikern undersöker ögat Det kan v...

Skaffa glasögon hos Synsam Stockholm Bromma Blocks

Hos Synsam Stockholm Bromma Blocks kan vi hjälpa dig genom hela processen att skaffa glasögon: från en första undersökning till val av bågar...

Skaffa linser hos Synsam Stockholm Bromma Blocks

Ifall du har ett synfel och inte kan eller vill ha glasögon, kan linser vara ett bra alternativ. Vi på Synsam Stockholm Bromma Blocks hjälpe...

Ögonhälsoundersökning hos Synsam Stockholm Bromma Blocks

Karta - Ulvsundavägen 185E, Bromma Blocks, Bromma