• 08 - 80 10 06

Tandlagning på kindtand, tre ytor hos Alvik Strand Tandläkarna i Bromma

1 950 kr

Lagning med plastfyllning, inklusive material.

Gustavslundsvägen 141,Bromma - Visa på karta

Tandlagning på kindtand, tre ytor

Om man får ett hål i en tand eller om en gammal lagning gått sönder så behöver tanden lagas.

Hur går behandlingen till?

Behandlingen inleds alltid med en undersökning. De flesta brukar vilja ha bedövning men det är något som man bestämmer själv. Vi tar sedan bort den skadade delen av tanden genom att borra innan hålet lagas med en plastfyllning.

Om du har fått bedövning så sitter den ofta i ett par timmar efter behandlingen men du kan använda tanden som vanligt även om det är bra att vara lite försiktig.

I priset ingår alla moment i behandlingen inklusive material.

Informationen uppdaterades 03 juli 2019 av Vården.se

Om Alvik Strand Tandläkarna

Vi finns i fräscha lokaler i Bromma med rogivande utsikt över fjärden. Hela familjen är välkommen! Hos oss finns en lång branscherfarenhet och gedigen kunskap, mottagningen har funnits sedan 1988, vi är idag 10 stycken medarbetare. Vi arbetar inom tandvård, med tandhygienist, implantat, tandblekning, estetisk tandvård m.m. Barn 3-23 år behandlas gratis. Här hjälper vi dig som är tandvårdsrädd att övervinna din rädsla. Vi har lång erfarenhet av rädda patienter och anpassar behandlingarna efter varje patients förutsättning.
Informationen uppdaterades 03 juli 2019 av Vården.se

Behandlingar hos Alvik Strand Tandläkarna

Undersökning av ny patient hos Alvik Strand Tandläkarna i Bromma

• - Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.
  • - Fyra röntgenbilder ingår.
720 kr

Munhygienbehandling hos tandhygienist hos Alvik Strand Tandläkarna i Bromma

• - Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.
  • - Fluorbehandling vid behov.
  • - Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.
990 kr

Tandutdragning hos Alvik Strand Tandläkarna i Bromma

• - Vanlig utdragning av en tand.
  • - Alla moment ingår.
  • - Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.
1 500 kr

Tandlagning på kindtand, tre ytor hos Alvik Strand Tandläkarna i Bromma

• - Lagning med plastfyllning, inklusive material.
1 950 kr

Rotfyllning av framtand hos Alvik Strand Tandläkarna i Bromma

*4 958 kr

Krona på enstaka tand, metall och porslin hos Alvik Strand Tandläkarna i Bromma

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*5 995 kr

Krona på enstaka tand, helkeramisk hos Alvik Strand Tandläkarna i Bromma

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*5 995 kr

Karta - Gustavslundsvägen 141,Bromma

17:13 - 17 mar, 2014 skrev:

Flertalet tandläkare gör naturligtvis vad man som patient förväntar sig att de ska göra, dvs utför ett professionellt arbete och bemöter patienten med vänlighet och respekt. Så finns det ett fåtal som gör något utöver detta - och till dessa hör tandläkare Angelica vid Alviks Strand Tandläkarna i Bromma. För ett halvår sedan ville jag anmäla en patientskada, vållad av en tidigare vårdgivare ( som hunnit gå i pension). Jag hade stora svårigheter att få tag i rätta blanketter och de handlingar, som skulle bifogas anmälan till försäkringsbolaget. Medan andra jag var i kontakt med gjorde allt för att avråda mig från att skicka in en anmälan ( det skulle vara lönlöst), sa Angelica helt resolut, då jag bad henne om hjälp: - Om ingen annan hjälper dig ska jag göra det! Och tack vare henne fick jag in min anmälan i tid och sitter nu sedan några veckor tillbaka med beskedet från försäkringsbolaget att följderna av mina skador är ekonomiskt ersättningsbara.
Självklart kommer jag nu att hos Alviks Strand Tandläkarna och deras specialister låta utföra de åtgärder som behövs. Kliniken har topputrustning, en imponerande samling diplom i väntrummet, mycket skickliga och vänliga tandhygienister och tandsköterskor, samt helt fantastiska tandläkare, som verkar genuint intresserade av att hjälpa patienterna. Behandlingarna på denna klinik är värda varje krona och lite till! Jag vill rikta ett stort tack till alla jag varit i kontakt med på kliniken och i första hand naturligtvis till tandläkare Angelica, "som hjälper då ingen annan bryr sig".