Tandläkarundersökning

Tandvårdsgruppen Bromma - Bromma, Stockholm

Innan en tandläkarundersökning

Under tandläkarundersökningen

Om problem behöver åtgärdas

Välkommen till oss på Tandvårdsgruppen Bromma!

Informationen uppdaterades 27 september 2016 av Vården.se

Stora Ängby allé 1, Bromma - Visa på karta

Om Tandvårdsgruppen Bromma

Varmt välkommen till din lokala tandläkare i Bromma!

På Tandvårdsgruppen Bromma står du som patient i centrum. Här tar vi oss tid för varje patient, du ska känna att du är i trygga händer.

Allmän- eller estetisk tandvård

Oavsett vad du har behov av så kan vi hjälpa dig. Vi samarbetar även med specialister om behov finns.

Cerec-metoden

För att få bra tandvård är det inte bara viktigt med duktiga människor utan det krävs också bra tekniska hjälpmedel. Här på Tandvårdsgruppen Bromma arbetar vi med den senaste tekniken.

Från och med januari kommer vi arbeta med Cerec. Denna nya teknik gör det möjligt att göra 3D avtryckning och som möjliggör att man kan framställa kronor under ett och samma besök.

Här i lokalerna har det bedrivts tandvård under många år. Vi är anslutna till försäkringskassan samt medlemmar i Sveriges Tandläkarförbund.

Kontakt oss gärna för att höra mer eller för att boka en tid för undersökning!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Tandvårdsgruppen Bromma

• Bettskena

Om du vaknar upp med huvudvärk eller ömmande käkar kan det bero på att du biter ihop eller gnisslar med tänderna. Att gnissla betyder att... Läs mer

• Tandblekning

Ökad ålder och viss typ av livsmedel kan missfärga tänderna. Tandblekning är en vanlig behandling idag som kan utföras både hemma eller hos ... Läs mer

• Tandhygienist

Tandhygienisten jobbar framför allt preventivt, med andra ord så arbetar de med förebyggande munhälsa. Innan ett besök hos tandhygienist ... Läs mer

• Rotfyllning

När behövs en rotfyllning? En vanlig orsak till att en rotfyllning behövs är att pulpan (det som sitter inne i tanden) blivit infekterad,... Läs mer

Karta - Stora Ängby allé 1, Bromma