1/6

FOTIA KLINIKEN

Gustavslundsvägen 149 R, Bromma

FOTIA KLINIKEN

Boka behandling

Vad kan du få hjälp med hos Fotia Kliniken?

Vi erbjuder:

• Medicinsk fotvård
  • Erchonia laserterapi (Nagelsvampsbehandlingar med Lunula laser)
  • Smärtbehandlingar med PLtouch laser
  • Käkledsterapi
  • Energimassage
  • Tejpning

Betalningsalternativ

Vi tar emot Actiway. Du kan betala kontant med kort eller swish. Vi har inget avtal med landstinget så med remiss kan man komma men ni betalar själv.

Mer om mottagningen

Fotia kliniken hittar du i Alvik i nya fräscha lokaler bredvid Akademikliniken. Anette och Marina som driver kliniken har en gedigen erfarenhet om fötter då dom även är utbildade zonterapeuter.

Vi gör hembesök, friskvårdsfotvård på företag och behandlar även ett utav Sveriges bästa fotbollslag.

Informationen uppdaterades 15:47 - 26 jun, 2020

Ortonyxi/Nagelkorrigering hos FOTIA KLINIKEN i Bromma

Pris: 550 kr

Ortonyxi betyder nagelkorrigering och många vet inte om att vi fotterapeuter utför den här behandlingen.

Vi brinner för Ortonyxi. Att få hjälpa en person som har ont och återkommande nageltrång är fantastiskt. Har man aldrig haft nageltrång (Unguis incarnatus) så är det nog svårt att förstå smärtan men nageln skär in i nagelfalsen och inflammation kan uppstå.

Man kan inte ha skor på sig, det gör ont när täcket ligger mot tån och det pulserar. Oftast beror nageltrång på att man klippt naglarna fel, alltför trånga och spetsiga skor men kan också vara ärftligt.

Ibland tror man att man har nageltrång men i själva verket så är det bara tjock hud i falsen och under nageln. Förebygg detta genom att smörja med olja i falsen och undvik tryck mot tån.

Hur behandlas ortonyxi?

En fotterapeut behandlar nageltrångsingrepp väldigt enkelt men det kan såklart göra ont. En korrigering kan hjälpa dig att inte få återkommande nageltrång.

Vi vill rekommendera alla att alltid besöka fotterapeuten först, innan du går till din läkare. Att operera ska vara din sista utväg tycker jag. Det finns många lyckade fall men också många där nageln aldrig blir sig lik igen.

Ortonyxi får nageln att växa rakt och lätta på spänningar. Det finns olika sorters korrigeringar: bygel och glasfiber. Vilken vi väljer för just din nagel beror på din motivation, komplikationsrisk, naglarnas konstistens och om du har någon deformitet.

Att tänka på inför behandlingen

Lack ska tas bort 2 dagar innan behandlingen. Det finns regler då vi inte utför Ortonyxi så rådfråga din fotterapeut. Nageln ska vara torr inför besöket, så använd inte olja på dina naglar dagarna innan och tvåla inte in dom samma dag. Behandlingen tar inte lång tid och sker utan bedövning.

Du går hem i dina skor och utan några besvär.

Medicinsk fotvård
hos FOTIA KLINIKEN i Bromma

Behandlingen börjar med ett skönt fotbad och konsultation – hur mår dina fötter? Naglar klipps, slipas och rensas. Förhårdnader tas om ha...

Pris: 695 kr

Nagelsvampsbehandling med Lunula laser, LLLT
hos FOTIA KLINIKEN i Bromma

Behandlingen börjar alltid med en konsultation och nedfräsning utav naglar. Lunula laser är en medicinsk laser som effektivt och smärtfritt ...

Pris från: 560 kr

Vårtbehandling
hos FOTIA KLINIKEN i Bromma

Vårtbehandling Första besök – 495 kr Borttagning av vårtor kan behandlas på flera sätt. Vi använder en enkel, smärtfri och effektiv klini...

Pris: 495 kr

Zonterapi
hos FOTIA KLINIKEN i Bromma

Reflexologi/zonterapi fungerar holistiskt. Enkelt uttryckt handlar det om att stärka och balansera hela människan. Behandlingen stärker immu...

Pris: 750 kr

Frågor och svar

Fråga ställd 15:16 - 18 okt, 2019

Tar ni emot remisser för fotvård i hemmet?

FOTIA KLINIKEN svarar:

Hej Yvonne Vi tar inte emot remisser , har inget avtal tyvärr. Vi gör hembesök fast du kan inte anvönda din remiss. Med vänlig hälsning, Marina 0704857886

Fråga ställd 09:43 - 18 sep, 2019

Hej har ni pensionsrabatt

FOTIA KLINIKEN svarar:

Hej Mia Nej det har vi inte, en del äldre bokar in medicinsk fotvård 45 min eftersom de oftast inte har så mycket under fötterna utan det är mest nagelvård dom behöver. Ring oss gärna så hjälper vi dig att boka in vad du behöver. Med vänlig hälsning, Marina 0704857886

Fråga ställd 15:03 - 7 dec, 2018

Kan jag få mina naglar målade efter fotvården?

FOTIA KLINIKEN svarar:

Hej Marie Det går bra. Det finns att boka i behandlingsmenyn. Antingen medicinsk fotvård med lackning, 75 min el pedikyr. Med vänlig hälsning, Marina

Fråga ställd 12:21 - 6 okt, 2018

Vad kostar zonterapi för fötter?

FOTIA KLINIKEN svarar:

Hej Sara Zonterapi kostar 760kr hos oss. 5 ggr kort 3500kr Med vänlig hälsning, Marina

Fråga ställd 20:18 - 27 jul, 2017

Hej! Har problem med en liktorn på främre trampdynan under foten. Haft den i flera års tid. Gjort olika behandlingar och använder inlägg. Har så ont och vill inget hellre en att ta bort den.

FOTIA KLINIKEN svarar:

Hej Jeanette Medicinsk laser ökar cirkulationen och med hjälp av den + massage kan vi få kroppen att sluta producera mycket hud. Du bör komma på en behandling så får vi se hur upplägget blir. Denna laser bränner inte el skär bort liktorn så det är fler moment som behövs för att avlägsna den. Med vänlig hälsning, Marina Härliga Fötter

4.93 / 5

25 nov, 2020 Clara S. skrev:

Karin som alltid var så trevlig varje gång jag kom förbi (trots att virrig som jag var lyckades jag blanda ihop tiderna ett par gånger, men hon bemötte mig likadant ändå). Tusen tack!!

11 nov, 2020 Sandra B. skrev:

Wow! Bästa salongen! Fötterna känns 100 kg lättare när man går där ifrån. Alltid bra service och så får man alltid bra tips att ta med sig hem! Och man får även det godaste kaffet att dricka =)

20 apr, 2020 Mats D. skrev:

Medicinsk fotvård är det bästa jag kan ge mina fötter. Marina är mycket duktig då det inte känns när hon behandlar mina fötter. Får alltid bra tips på hur jag ska få fötterna att må bra. Efter en behandling känns det som att gå på moln. Om mina fötter mår bra sånär även jag bra. Denna behandling tycker jag alla ska unna sina fötter. Så det här rekommenderar jag varmt. Mats

1 apr, 2020 Joakim L. skrev:

Jag kontaktade Fotia Alvik (Som väldigt bekvämt att nå med Tunnelbanan till Alvik och så en liten promenad. Eller ett rymligt parkerings garage under Alviks torg) för ett problem jag haft med min fot. Jag hade varit hos olika specialister inom Stockholms området och blivit rekommenderad allt från operation till att behöva acceptera tillståndet som permanent pga ålder... jag blir 52 i denna månad. Efter ett par laserbehandlingar hos teamet i Alvik (Marina) så började jag känna skillnad. Sedan hittar Marina 3 små liktornar som borrat sig in mellan min lilltå och nästa tå inåt foten. Då tillverkade hon en avlastning mellan mina tår. Ett silikon baserat material som hon fixade för just MIN fot/tå och SOM det förändrade min situation. Ja till och med liv. För att kunna gå normalt och inte känna att foten brinner var SÅ skönt. Efter en tid med detta silikon baserade avlastnings skydd så släppte även svullnaden på övriga foten. I söndags spelade jag fotboll igen med min yngsta son för första gången sedan oktober. Jag är så tacksam.

18 mar, 2020 Catarina F. skrev:

Jag går regelbundet på medicinsk fotvård och Fotia är den absolut bästa kliniken jag varit på! Fantastiskt kunnig, trevlig och professionell personal. Även min 14-åriga son går på behandling för sina vårtor (idrottskille...) och han har fått fantastisk hjälp av Anette och hennes kollegor. Rekommenderar Fotia varmt, 5+ :-)

Varierande öppettider alla dagar i veckan.