1/4

Brotandläkarna AB

Bro Centrum 37, Bro

Brotandläkarna AB

Boka behandling

Varmt välkommen till oss på Brotandläkarna!

I fräscha lokaler och med toppmodern utrustning hittar du sedan 2010 Brotandläkarna i Bro centrum. Våra patienter är viktiga för oss, oavsett om du är barn, vuxen eller tandvårdsrädd så är du varmt välkommen till oss.

Vi är medlemmar i Privattandläkarna och följer deras överenskommelser med Konsumentverket.

Vilken tandvård kan vi hjälpa dig med?

Vi utför all slags allmäntandvård så som tandundersökning, fyllningar, kronor, broar, porslinsfasader, estetisk tandvård, tandblekning, rotfyllning osv. Läs mer nedan om de vanligaste behandlingarna.

Vi är naturligtvis anslutna till Försäkringskassan.

Informationen uppdaterades 11:30 - 16 feb, 2021

Tandläkarundersökning hos Brotandläkarna AB

En tandläkarundersökning är den rutin undersökning som man genomgår regelbundet. Hur ofta man bör gå på allmän undersökning vid vuxen ålder beror på hur stora problem man har med sina tänder.

Tillsammans med oss på Brotandläkarna lägger vi upp en individuell behandlingsplan för dig. Det vanliga, om man inte har några större problem, är att man gör en undersökning per år. De vanligaste problemen är karies och tandlossning och det är viktigt att upptäcka detta i tid, därför rekommenderas man att går på regelbundna besök hos sin tandläkare.

Innan ett besök

Du behöver inte förbereda dig på något speciellt sätt innan en tandläkarundersökning förutom att det såklart är bra om du har bortstat tänderna lite extra noggrant.

Under tandläkarundersökningen

Vid undersökningen kontrollerar tandläkaren manuellt och med hjälp av röntgen om man har hål, hur tandköttet ser ut och om det finns risk för tandlossning. Vid besöket brukar tandläkaren även ta bort tandsten, såvida du inte har väldigt mycket tandsten och problem med tandköttet, för då behövs även tandhygienistbehandling.

Tio minuters tandrengöring ingår alltid i samband med en undersökning.

Modern utrustning

Vi har den senaste tekniken på röntgen, sk OPG. Detta innebär att vi kan röntga dig utan det verktyg som normalt du som patient måste ha i munnen i samband med röntgen, något som passar extra bra för barn och tandvårdsrädda. Tekniken är helt digital och ger ifrån sig mindre strålning jämfört med äldre utrustning.

Om det visar sig att du har några problem som behöver åtgärdas, till exempel ett hål så kommer vi tillsammans fram till hur och när det skall åtgärdas och du får ett skriftligt kostnadsförslag.

Snarkskenor
hos Brotandläkarna AB

Snarkskena (ett annat namn för apnéskena) kan hjälpa dig som har problem med snarkning. Skenan hjälper till att vidga dina andningsvägar och...

Tandhygienistbehandling
hos Brotandläkarna AB

Tandhygienisten jobbar framförallt preventivt, med andra ord så arbetar de med förebyggande munhälsa. Innan ett besök hos tandhygienist ...

Estetisk tandvård/tandblekning

Tandkronor
hos Brotandläkarna AB

På Brotandläkarna använder vi oss av den senaste tekniken. Vi fotoscannar tänderna istället för att göra avtryck som traditionellt används s...

Tandimplantat
hos Brotandläkarna AB

På Brotandläkarna kan vi hjälpa dig med implantatbehandlingar som kan ersätta allt från enstaka tänder till helt tandlösa käkar. Vad anvä...

Frågor och svar

Fråga ställd 02:22 - 7 maj, 2015

Pris på en trasig utdragning tand

Brotandläkarna AB svarar:

Hej Sebastian Det kan vara svårt att veta ett pris innan vi vet vilken tand som är trasig och som eventuellt måsta dras ut innan vi kan säga vad det kostar du är välkommen att höra av dig så att vi kan titta på tanden och göra ett kostnads förslag Med vänlig hälsning Brotandläkarna 08-582 484 03

Fråga ställd 08:04 - 5 okt, 2013

Har en avgjutning på tänderna för en snarkapne skena. Går dessa även att använda till en skena för tandblekning?

Brotandläkarna AB svarar:

Hej! Nej det är inget vi rekommenderar. Vi föreslår att man gör egna skenor för blekning. Med vänlig hälsning Brotandläkarna

5 / 5

2 aug, 2019 Annette V. skrev:

21 aug, 2018 martin skrev:

3 jul, 2018 Louise R. skrev:

Så himla bra bemötande gentemot min 6-åring med tandläkarskräck, kan inte tacka nog. TACK!

3 jul, 2018 Tommy V. skrev:

26 dec, 2017 Veronika skrev: