• 0243-12550

Kupolen, Borlänge - Visa på karta

• Söndag 11:00 - 18:00

Synundersökning

Vi undersöker din syn

Om du upplever problem med din syn kan det vara bra att undersöka ögat, för att upptäcka eventuella synfel. Om det visar sig att du har fel som kräver synkorrigering kan vi hjälpa dig med att skaffa glasögon och/eller linser.

Hur går en synundersökning till?

Vi börjar alltid undersökningen med att ställa frågor om hur du uppfattar din syn och ögonhälsa, och om du vet att du har någon ärftlighet för vissa synfel eller ögonsjukdomar. Efter det gör vi ett antal olika mätningar, och om vi upptäcker någon typ av synfel hjälper optikern dig att hitta rätt styrka för att korrigera felet. Om vi skulle upptäcka något annat som är avvikande skickar vi remiss till en ögonläkare, som kan undersöka din ögonhälsa ytterligare.

Varmt välkommen att boka synundersökning hos oss på Synsam Borlänge Kupolen!

Informationen uppdaterades 03 mars 2020 av Vården.se

Om Synsam Borlänge Kupolen

Varmt välkommen till optikerna på Synsam Borlänge Kupolen!

I Borlänge hittar du vår välsorterade Synsambutik i Kupolen. Våra legitimerade optiker finns här för att hjälpa dig med olika sorters synundersökningar, samt att hitta glasögon, linser eller andra tillbehör som du behöver. Ska du skaffa glasögon för första gången eller vill du bara uppdatera din stil? Vi på Synsam finns här för dig!

Undersök din syn hos någon av våra optiker

Du hittar legitimerade optiker hos oss på Synsam Borlänge Kupolen, som kan utföra ett flertal olika syntest för att hjälpa dig. Det kan vara aktuellt:

• Om du har svårt att se på olika avstånd
  • Ifall du besväras av återkommande huvudvärk
  • Ifall du ofta upplever problem med trötta ögon
  • Om du vill skaffa linser
  • Om du vill skaffa glasögon
  • Ifall du ska ta körkort

Vi ser till att du får rätt hjälp utifrån just dina problem - både unga och gamla är välkomna!

Synsam Borlänge Kupolen hittar rätt glasögon för dig

Behöver du glasögon? Hos oss på Synsam hittar du ett stort utbud glasögonbågar från välkända märken. Är du inte helt säker på vad du vill ha kan våra duktiga rådgivare hjälpa dig att hitta rätt par för just dig. Vi erbjuder också möjligheten att hyra glasögon, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Behöver du solglasögon, linsvätska eller andra tillbehör kan vi naturligtvis hjälpa dig med det också!

Vi finns här för dig under hela första året

Efter att vi har undersökt dig och du fått dina glasögon och/eller linser, kan mycket hända på ett år. Då finns vi på Synsam här som stöd. Skulle dina glasögon gå sönder inom de första 365 dagarna täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti, och vi reparerar eller byter ut dem åt dig. Märker du att din syn blivit försämrad under året får du självklart boka en ny synundersökning hos oss, utan extra kostnad.

Boka tid hos våra optiker på Synsam Borlänge Kupolen!

Informationen uppdaterades 03 mars 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Borlänge Kupolen

Synundersökning hos Synsam Borlänge Kupolen

Har du problem med synen? Tveka inte att boka en tid för synundersökning hos Synsam Borlänge Kupolen redan idag! Vi undersöker din syn ...

Skaffa glasögon hos Synsam Borlänge Kupolen

Misstänker du att du skulle behöva glasögon? Hos Synsam Borlänge Kupolen hjälper vi dig genom hela processen! Vi hittar rätt glasögon för...

Skaffa linser hos Synsam Borlänge Kupolen

Linser är ett bra alternativ för dig som inte kan eller vill ha glasögon. Hos Synsam Borlänge Kupolen kan vi hjälpa dig. Att skaffa linse...

Karta - Kupolen, Borlänge