• 0243-105 25

Besök hos optiker hos Synsam Borlänge

Stationsgatan 5, Borlänge - Visa på karta

Besök hos optiker

Optikern undersöker ögat

Det kan vara bra att undersöka dina ögon om du upplever problem med din syn. Detta för att se om det finns något eventuellt synfel. Är du i behov av synkorrigering, kan optikern hjälpa dig att skaffa glasögon och/eller linser.

Hur går undersökningen till?

Inledningsvis vill vår optiker på Synsam ta reda på hur du själv uppfattar din syn och ögonhälsa. Inför undersökningen kan det därför vara bra att veta ifall du har ärftlighet för synfel eller ögonsjukdomar. I nästa steg genomför optikern olika mätningar för att avgöra ifall du har någon typ av synfel. Skulle det visa sig att du har ett synfel som kan korrigeras med glasögon eller linser hjälper vi självklart till med att hitta rätt styrka för dig. Är det en något mer avvikande upptäckt får du remiss till en ögonläkare.

Boka en synundersökning hos oss på Synsam Borlänge redan idag!

Informationen uppdaterades 14 februari 2020 av Vården.se

Om Synsam Borlänge

Varmt välkommen till optikerna på Synsam Borlänge!

I Borlänge hittar du vår välsorterade Synsambutik i Bragegallerian. Våra legitimerade optiker finns här för att hjälpa dig med olika sorters synundersökningar, samt att hitta glasögon, linser eller andra tillbehör som du behöver. Ska du skaffa glasögon för första gången eller vill du bara uppdatera din stil? Vi på Synsam finns här för dig!

Synundersökning hos legitimerade optiker

Vi på Synsam Borlänge har lång erfarenhet och våra legitimerade optiker kan hjälpa dig med flera olika syntest. Det kan till exempel behövas när du:

• Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon
  • Ofta har problem med trötta ögon

Hos oss är både unga och gamla välkomna, och vi ser till att du får rätt hjälp utifrån dina behov.

Skaffa glasögon hos Synsam Borlänge

Vi på Synsam erbjuder ett stort utbud av glasögonbågar från olika märken. Känner du dig osäker på vad som passar just dig finns våra rådgivare alltid på plats för att hjälpa dig. Om du inte vill köpa dina glasögon erbjuder vi också möjligheten att hyra dem, genom abonnemanget Synsam Lifestyle. Vi har naturligtvis också solglasögon, linsvätska och massor med andra tillbehör i vår butik.

Olycksgaranti och uppföljning

Hos oss på Synsam kan du känna dig trygg och vi erbjuder dig stöd även efter att du har gått hem med dina nya glasögon. Skulle de skadas under de första 365 dagarna reparerar vi eller ersätter dem, utan extra kostnad. Om du skulle uppleva att din syn har förändrats inom samma tidsram är du också välkommen tillbaka till oss för en kostnadsfri undersökning.

Varmt välkommen att kontakta Synsam Borlänge i Bragegallerian och boka en tid!

Informationen uppdaterades 14 februari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Borlänge

Besök hos optiker hos Synsam Borlänge

Besök någon av våra legitimerade optiker på Synsam Borlänge för en synundersökning. Optikern undersöker ögat Det kan vara bra att und...

Skaffa glasögon hos Synsam Borlänge

Vi hjälper dig att skaffa nya glasögon. Välkommen till Synsam Borlänge! Ditt synfel kan korrigeras med hjälp av glasögon Upplever du p...

Skaffa linser hos Synsam Borlänge

Linser är ett bra alternativ för dig som inte kan eller vill ha glasögon. Hos Synsam Borlänge kan vi hjälpa dig. Att skaffa linser hos Sy...

Karta - Stationsgatan 5, Borlänge