Synundersökning hos Wikander Synsam Stora Torget i Borås

Torggatan 19, Stora torget, Borås - Visa på karta

Synundersökning

Undersökning av ögat

Om du upplever att du har problem med din syn, kan det vara bra att undersöka ögat, för att se om det finns något eventuellt synfel. Visar det sig att du behöver synkorrigering, kan det sedan vara aktuellt med att skaffa glasögon och/eller linser.

Så går undersökningen till

Våra optiker inleder undersökningen med att ta reda på hur du uppfattar din syn och ögonhälsa. Exempelvis kan det vara bra att veta om du har ärftlighet för synfel eller ögonsjukdomar. Därefter följer olika mätningar för att avgöra ifall du har någon typ av synfel. Om vi upptäcker något synfel som behöver korrigeras med glasögon eller linser hjälper optikern till att hitta rätt styrka för dig. Upptäcker optikern något annat som är avvikande får du remiss till en ögonläkare.

Välkommen att boka in en synundersökning hos oss på Wikander Synsam Stora Torget i Borås!

Informationen uppdaterades 03 mars 2020 av Vården.se

Om Wikander Synsam Stora Torget

Varmt välkommen till Wikander Synsam Stora Torget!

Hos Synsam på Stora Torget i Borås hittar du vår välsorterade butik. Ta hjälp av våra legitimerade optiker för att boka olika sorters synundersökningar. Hos oss hittar du glasögon, linser och tillbehör från välkända märken, och vi hjälper dig om du behöver skaffa glasögon för första gången, eller om du helt enkelt bara vill uppdatera din stil.

Våra legitimerade optiker hjälper dig med syntest

Hos Wikander Synsam Stora Torget kan du få hjälp med olika typer av synundersökningar av våra legitimerade optiker. Det kan exempelvis vara aktuellt om du:

• Ofta har problem med trötta ögon
  • Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon

Vi hjälper dig utifrån dina behov och välkomnar både unga och gamla till vår butik.

Hos oss kan du boka en ögonhälsoundersökning

Vi på Wikander Synsam Stora Torget rekommenderar alla som fyllt 40 år att gå på regelbundna ögonhälsoundersökningar. Känner du dig orolig för din ögonhälsa, kan du självklart också boka en tid för en ögonhälsoundersökning, oavsett ålder. När vår optiker genomför undersökningen kontrolleras hela ögat. På så vis kan vi tidigt upptäcka tecken på de tre vanligaste ögonsjukdomarna: grön starr, grå starr och åldersförändringar i gula fläcken.

Wikander Synsam Stora Torget hittar rätt glasögon för dig

Behöver du glasögon? Hos oss på Synsam hittar du ett stort utbud glasögonbågar från välkända märken. Är du inte helt säker på vad du vill ha kan våra duktiga rådgivare hjälpa dig att hitta rätt par för just dig. Vi erbjuder också möjligheten att hyra glasögon, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Behöver du solglasögon, linsvätska eller andra tillbehör kan vi naturligtvis hjälpa dig med det också!

Uppföljning det första året

Mycket kan hända på ett år och hos Synsam finns vi som ett stöd för dig, även efter att vi undersökt dig och du fått dina glasögon eller linser. Skulle de gå sönder inom de första 365 dagarna täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti, och vi reparerar eller byter ut dem åt dig. Om du märker att du fått ytterligare försämrad syn inom det första året är du naturligtvis också välkommen tillbaka till oss för en ny synundersökning, utan någon extra kostnad.

Varmt välkommen att boka en tid hos Wikander Synsam Stora Torget i Borås!

Informationen uppdaterades 03 mars 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Wikander Synsam Stora Torget

Synundersökning hos Wikander Synsam Stora Torget i Borås

Boka en synundersökning hos en av våra legitimerade optiker på Wikander Synsam Stora Torget i Borås. Undersökning av ögat Om du upple...

Skaffa glasögon hos Wikander Synsam Stora Torget i Borås

Om du behöver skaffa glasögon är du varmt välkommen till Wikander Synsam Stora Torget i Borås. Glasögon korrigerar synfel Om du upple...

Skaffa linser hos Wikander Synsam Stora Torget i Borås

För dig som har synfel men inte vill eller kan ha glasögon kan linser vara ett bra alternativ. Vi på Wikander Synsam Stora Torget i Borås hj...

Ögonhälsoundersökning hos Wikander Synsam Stora Torget i Borås

Du kan göra en ögonhälsoundersökning hos oss på Wikander Synsam Stora Torget i Borås för att kontrollera din ögonhälsa. Våra optiker unde...

Karta - Torggatan 19, Stora torget, Borås