Skaffa linser hos Wikander Synsam Storknallen i Borås

Bergslenagatan 8, Storknallen, Borås - Visa på karta

• Lördag - Söndag 10:00 - 17:00

Skaffa linser

Ifall du har ett synfel och inte kan eller vill ha glasögon, kan linser vara ett bra alternativ. Vi på Wikander Synsam Storknallen i Borås hjälper dig!

Så går det till att skaffa linser

Vi gör först en grundlig undersökning för att kontrollera ögonhälsan och se om du har ett synfel som behöver korrigeras. Om så är fallet kan optikern hjälpa till att säkerställa den styrka som behövs på dina linser. Linserna anpassas efter dina ögon och behov. Självklart ger vi tips och råd om hur du hanterar linserna, hur du sätter in och tar ut dem, och hur du sköter dem på bästa sätt.

Hitta de bästa linserna för dina ögon hos oss på Wikander Synsam Storknallen i Borås!

Informationen uppdaterades 03 mars 2020 av Vården.se

Om Wikander Synsam Storknallen

Varmt välkommen till Wikander Synsam Storknallen i Borås!

I Storknallen hittar du vår välsorterade butik, där vi kan hjälpa dig som behöver glasögon, linser eller tillbehör. Våra legitimerade optiker kan utföra olika typer av syntest och undersökningar, så att vi kan hitta den bästa lösningen för just dig. Vi erbjuder ett brett sortiment med produkter från välkända märken, och till oss är du välkommen vare sig du ska skaffa glasögon för första gången eller bara vill uppdatera din stil.

Synundersökning hos legitimerade optiker

Vi på Wikander Synsam Storknallen har lång erfarenhet och våra legitimerade optiker kan hjälpa dig med flera olika syntest. Det kan till exempel behövas när du:

• Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon
  • Ofta har problem med trötta ögon

Hos oss är både unga och gamla välkomna, och vi ser till att du får rätt hjälp utifrån dina behov.

Wikander Synsam Storknallen hittar rätt glasögon för dig

Behöver du glasögon? Hos oss på Synsam hittar du ett stort utbud glasögonbågar från välkända märken. Är du inte helt säker på vad du vill ha kan våra duktiga rådgivare hjälpa dig att hitta rätt par för just dig. Vi erbjuder också möjligheten att hyra glasögon, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Behöver du solglasögon, linsvätska eller andra tillbehör kan vi naturligtvis hjälpa dig med det också!

Vi finns här för dig under hela första året

Efter att vi har undersökt dig och du fått dina glasögon och/eller linser, kan mycket hända på ett år. Då finns vi på Synsam här som stöd. Skulle dina glasögon gå sönder inom de första 365 dagarna täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti, och vi reparerar eller byter ut dem åt dig. Märker du att din syn blivit försämrad under året får du självklart boka en ny synundersökning hos oss, utan extra kostnad.

Boka tid hos våra optiker på Wikander Synsam Storknallen i Borås!

Informationen uppdaterades 03 mars 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Wikander Synsam Storknallen

Synundersökning hos Wikander Synsam Storknallen i Borås

Skaffa glasögon hos Wikander Synsam Storknallen i Borås

Tror du att du kanske behöver glasögon? Då är du varmt välkommen till Wikander Synsam Storknallen i Borås. Glasögon hjälper till att kor...

Skaffa linser hos Wikander Synsam Storknallen i Borås

Karta - Bergslenagatan 8, Storknallen, Borås