Skaffa glasögon hos Wikander Synsam Storknallen i Borås

Bergslenagatan 8, Storknallen, Borås - Visa på karta

• Lördag - Söndag 10:00 - 17:00

Skaffa glasögon

Glasögon hjälper till att korrigera synfel

Om du har problem med synen och misstänker att du är i behov av glasögon går det bra att träffa en av våra optiker. Då får du svara på frågor om din ögonhälsa och olika tester utförs. Visar det sig att du behöver glasögon, hjälper optikern dig med justeringarna för att hitta rätt styrka på glasögonen.

Vi har flexibla lösningar för dina glasögon

Hos oss hittar du bågar från många olika märken, och vi kan hjälpa dig att hitta rätt par för dig. Väljer du att köpa glasögon hos oss täcks du dessutom av vår olycksgaranti, vilket innebär att vi reparerar eller ersätter dina glasögon om de skadas inom de första 365 dagarna. Vill du hellre hyra dina glasögon? Då kan vårt abonnemang Synsam Lifestyle vara något för dig. I abonnemanget får du tre olika typer glasögon som du betalar en fast månadskostnad för.

Hos Wikander Synsam Storknallen i Borås kan vi hitta glasögonen som passar dig!

Informationen uppdaterades 28 januari 2020 av Vården.se

Om Wikander Synsam Storknallen

Varmt välkommen till Wikander Synsam Storknallen i Borås!

I Storknallen hittar du vår välsorterade butik, där vi kan hjälpa dig som behöver glasögon, linser eller tillbehör. Våra legitimerade optiker kan utföra olika typer av syntest och undersökningar, så att vi kan hitta den bästa lösningen för just dig. Vi erbjuder ett brett sortiment med produkter från välkända märken, och till oss är du välkommen vare sig du ska skaffa glasögon för första gången eller bara vill uppdatera din stil.

Synundersökning hos legitimerade optiker

Vi på Wikander Synsam Storknallen har lång erfarenhet och våra legitimerade optiker kan hjälpa dig med flera olika syntest. Det kan till exempel behövas när du:

• Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon
  • Ofta har problem med trötta ögon

Hos oss är både unga och gamla välkomna, och vi ser till att du får rätt hjälp utifrån dina behov.

Wikander Synsam Storknallen hittar rätt glasögon för dig

Behöver du glasögon? Hos oss på Synsam hittar du ett stort utbud glasögonbågar från välkända märken. Är du inte helt säker på vad du vill ha kan våra duktiga rådgivare hjälpa dig att hitta rätt par för just dig. Vi erbjuder också möjligheten att hyra glasögon, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Behöver du solglasögon, linsvätska eller andra tillbehör kan vi naturligtvis hjälpa dig med det också!

Vi finns här för dig under hela första året

Efter att vi har undersökt dig och du fått dina glasögon och/eller linser, kan mycket hända på ett år. Då finns vi på Synsam här som stöd. Skulle dina glasögon gå sönder inom de första 365 dagarna täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti, och vi reparerar eller byter ut dem åt dig. Märker du att din syn blivit försämrad under året får du självklart boka en ny synundersökning hos oss, utan extra kostnad.

Boka tid hos våra optiker på Wikander Synsam Storknallen i Borås!

Informationen uppdaterades 28 januari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Wikander Synsam Storknallen

Besök hos optiker hos Wikander Synsam Storknallen i Borås

Skaffa glasögon hos Wikander Synsam Storknallen i Borås

Tror du att du kanske behöver glasögon? Då är du varmt välkommen till Wikander Synsam Storknallen i Borås. Glasögon hjälper till att kor...

Skaffa linser hos Wikander Synsam Storknallen i Borås

Ifall du har ett synfel och inte kan eller vill ha glasögon, kan linser vara ett bra alternativ. Vi på Wikander Synsam Storknallen i Borås h...

Karta - Bergslenagatan 8, Storknallen, Borås