Logo Tandläkarna Toss AB

Tandläkarna Toss AB - Borås

Lustgasbehandling används av många anledningar.

Mest känt är det för behandling av tandvårdsrädda men det används också mot kväljningsbesvär, till handikappade som t.ex har svårt med ryckningar och ofrivilliga rörelser likaväl som vid generell omognad.

Ibland är det ett utmärkt komplement till vanlig bedövning när det är svårt att uppnå total smärtfrihet.

Vid lustgasbehandling upplever man omvärlden annorlunda. Det är framför allt ljudet som blir burkigare.

Informationen uppdaterades 29 september 2017 av Vården.se

800 kr

Skolgatan 5, Borås - Visa på karta

Om Tandläkarna Toss AB

Välkommen till Tandläkarna Toss i Borås!

Vi är ett väl sammansvetsat gäng som gör allt för att kunna ta hand om Dig på bästa sätt. På mottagningen arbetar två tandläkare, Per och Anna Toss, en tandhygienist, tre tandsköterskor och en receptionist.

Tandvårdsrädd?

Vi har kompetens att utföra lustgasbehandling till Er som har problem med t.ex. kväljningar eller stark tandvårdsrädsla. Vi utför även implantatbehandling. För detta samarbetar vi med specialister både inom kirurgi och protetik.

Hälsofrämjande tandvård i ständig hållbar utveckling

Förutom all "vanlig" tandvård, intresserar vi oss även för munnens mjukvävnader. Vid ditt besök hos oss ser vi alltid till att kontrollera din muns slemhinnor, käkleder och tar upp en noggrann hälsodeklaration.

Vi har först arbetat med "munnen som kroppens spegel" sedan slutet av 1980-talet, i samarbete med professor Guy Heyden, Göteborgs Universitet, och UNESCO i Kosterhälsoprojektet. Därefter (år 2005) var vi med om att bilda BOMA, Borås Oral Medicine Academy, i ett forskningssamarbete med professor Mats Jontell, Göteborgs Universitet, och Chalmers.

Vi har familjetandvård och tar hand om Dig och Din familj, ung som gammal. Har Du barn som behöver speciellt omhändertagande, har vi gott samarbete med specialister både inom tandreglering och barntandvård.

Miljödiplomerad mottagning

Vi har genomfört kvalitetssäkring sedan 1996 och arbetar numera med ett nytt system, som ger oss en certifiering. Vår klinik är miljödiplomerad, vilket skyddar både dig, vår personal och miljön omkring oss.

Varmt välkommen att ta kontakt med oss!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Tandläkarna Toss AB

• Tandläkarundersökning

900 kr

Hälsofrämjande tandvård i ständig hållbar utveckling En tandläkarundersökning är den rutinundersökning som man genomgår regelbundet. Hur ... Läs mer

• Tandimplantat

Vad innebär tandimplantat? Tandimplantat använder man sig av för att ersätta en eller flera förlorade tänder. Implantatet består av titan... Läs mer

• Bett/snarkskena

fr. 3 000 kr Försäkringskassan träder vid behandlingskostnad över 3 000 kr.

Om du vaknar upp med huvudvärk eller ömmande käkar kan det bero på att du biter ihop eller gnisslar med tänderna. Att gnissla betyder att... Läs mer

Karta - Skolgatan 5, Borås